סקר מנדטים חדש: הליכוד בראש וסמוטריץ' בהישג מרשים

לקראת הבחירות הקרובות סקר מנדטים חדש מציג את מפת הגושים שעדיין לא משתנה. המפלגה של בנט לא נמחקת, מר"צ נעלמת ורע"מ ותקווה חדשה נשרכות הרחק מאחור

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/22 08:38 כב בסיון התשפב

סקר מנדטים חדש: הליכוד בראש וסמוטריץ' בהישג מרשים
כיצד תיראה הכנסת הבאה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירות 2022: שבועות רבים הטלטלה הקואליציה כאשר עמדה בפני סערות רבות, לרבות חוקים שלא התקבלו על כל החברים בה וחברי כנסת שהודיעו על פרישות, ואמש (ב') נפל דבר, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע על פיזור הכנסת והקדמת הבחירות. 

בסקר מנדטים ראשון שפורסם הבוקר (ג') בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM נראה כי גם בסבב הבחירות החמישי ישראל עדיין לא מסוגלת להגיע להכרעה, ומהתוצאות עולה כי מפת הגושים לא משתנה באופן דרמטי, כאשר הקואליציה זוכה ל-55 מנדטים, האופוזיציה ל-59 והרשימה המשותפת ל-6 מושבים. 

רע"מ ותקווה חדשה, החברות בקואליציה הנוכחית, אמנם עוברות את אחוז החסימה אך רק עם 4 מנדטים בלבד, ומר"צ, שחבריה שותפים בממשלה ויושב הראש הוא שר הבריאות ניצן הורוביץ עדיין מתחת לאחוז החסימה. 

צילום: 103FM

הציונות הדתית בהישג מרשים

מפלגת הליכוד עדיין נותרה התנועה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים ואחריה יש עתיד עם 20, כחול לבן עם 8, העבודה עם 7, ישראל ביתנו זוכה ל-5 מושבים ומפלגות החרדים, ש"ס ויהדות התורה זוכת ל-7 ו-6 מנדטים בהתאמה. 

מפלגת ימינה אשר העומד בראשה נפתלי בנט יפנה בקרוב את כיסא ראש הממשלה לטובת שותפו לרוטציה יאיר לפיד, זוכה ל-7 מנדטים, נתון מפתיע בהתחשב בחברי הכנסת שנטשו את דרכה במהלך השנה החולפת. הציונות הדתית, אשר טרם נקבע אם תקיים פריימריז לראשות המפלגה, זוכה ל-10 מנדטים. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן