עמית סגל מעריך: נפתלי בנט ואיילת שקד יפרדו

הזוג הנצחי של הפוליטיקה הישראלית בסוף דרכו? הפרשן הפוליטי הבכיר מנתח את התנהגותם ואמירותיהם של השניים וקובע כי במידה ואחד מהם לא יתיישר, הפיצוץ בלתי נמנע

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/22 09:16 יח בסיון התשפב

עמית סגל מעריך: נפתלי בנט ואיילת שקד יפרדו
סגל. פיצוץ בדרך?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שנה לממשלת השינוי, ונפתלי בנט עבר מלתרץ את החיבור עם מרצ ורע"מ לדיבורים אידאולוגיים בעד החיבור ונגד נתניהו. עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר, מעריך בטורו בידיעות שהמעבר הזה הוא סופם של הצמד בנט ושקד.

בטור הוא כותב כי השינוי שעבר על בנט, ואיתו גם כן מתן כהנא, חרץ את גורל המפלגה. כזכור, בימינה התרחשה שורת עזיבות ארוכה מאוד ובין היתר של חברי הכנסת עמיחי שיקלי, עידית סילמן והמחליט הטרי ניר אורבך.

הניסוי שנכשל באמת

כפרפאזה על אמירתו של אורבך לחברי הכנסת הערבים כי 'הניסוי נכשל', כותב סגל: "הנה הניסוי שנכשל באמת: קשה מאוד להלהיב תומכים עם גישה של 'לא הייתה ברירה, אז הלכנו על זה'. אבל בלתי אפשרי, לתמוך לכתחילה במה שאנשיך רואים, במקרה הטוב, כפתרון בדיעבדי".

שקד ובנט

שקד ובנט. סוף הדרך? צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לסיום הוא מצרף תחזית החלטתית: "הנה מה שיקרה בשנה הקרובה, הקצרה: בנט ושקד, הלא הם גם שר הפנים המיועד וזו הנוכחית, יתקשו מאוד להמשיך יחדיו כל עוד אינם מסכימים על סוף הסרט. הוא הרי טוען היום שאם רק יוכל, יקים שוב את הממשלה הנוכחית, ושחזרת נתניהו היא סכנה לישראל. היא, לעומתו, רוצה בהקמת ממשלת ימין. איש מתומכיו לא מאמין במסר שלה, איש מתומכיה לא מאמין במסר שלו. אם אחד מהם לא יתיישר, נגזרו דרכיהם להיפרד".