פרסום ראשון סילמן שוב לא תצביע בעד תקנות יו"ש

סער בצרות: למרות הלחץ הרב בקואליציה על חברי הכנסת הסוררים להצביע בעד החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון, לכיפה נודע כי חברת הכנסת עידית סילמן לא מתכוונת להצביע בעד גם בשבוע הבא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/06/22 15:37 ט בסיון התשפב

סילמן שוב לא תצביע בעד תקנות יו"ש
סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משבר החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון נמשך: אחרי שהקואליציה ספגה הפסד כואב במיוחד כאשר נפלו התקנות, נראה כי לקראת ההצבעה השנייה על התקנות ביום שני, המצב נותר על כנו ואין פתרון באופק כאשר שתי חברות קואליציה מתכוונות להפיל את התקנות. 

סילמן וזועבי לא יצביעו בעד

לחדשות כיפה נודע כי חברת הכנסת עידית סילמן מימינה אמרה היום (ד') בשיחות סגורות כי גם ביום שני הקרוב היא לא תצביע בעד החוק. בנוסף, חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי הצהירה מוקדם יותר היום כי תצביע נגד, זאת על אף הלחצים של חברי סיעתה להתפטר מהכנסת. גם בסביבתו של מאזן גנאים מרע"מ אין חדש וחבר הכנסת מנסור עבאס מודה היום בשיחה עם חדשות כיפה כי הוא טרם יודע איך ינהג גנאים. בעקבות כך הצעת החוק צפויה ליפול בפעם השנייה.

מהומה במליאה סביב נפילת החוק


 

שר המשפטים גדעון סער התייחס אמש למשבר הפוליטי ואמר, "אותן מפלגות שפרקו כל עול והפרו את המשמעת הקואליציונית, הן מבינות שהן מפרקות למעשה את הממשלה". בהמשך פירט את האפשרויות הקיימות, "או שהן תשלמנה את המלאכה או שנוכל לחזור למסלול". 

על החלטת האופוזיציה אמר כי מדובר בחוסר אחריות לאומית, "על גבול הטירוף מה שעשתה אתמול האופוזיציה בכנסת, ומי שחושב שהציבור הוא טיפש ולא רואה את זה שמחפיפים את האינטרסים הלאומים לאינטרסים אישיים - הוא טועה". "אני לא עיוור לאפשרות שהשותפות עם רע"מ מיצתה את עצמה", אמר אך יחד עם זאת הוסיף כי הוא לא רואה סיבה "לתת פרס לאופוזיציה על פעולתה אתמול". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן