סילמן על אורבך: יש לי מידע עליו ולכן הוא לא יפעל נגדי

חברת הכנסת מימינה סיפרה לאנשים בסביבתה כי היא לא חוששת שיו"ר ועדת הכנסת אורבך, יכנס דיון לצורך הפרשתה מהסיעה: "אין מצב שזה יקרה. אני יודעת דברים על התנהלותו הכלכלית כמנכ"ל הבית היהודי" | סילמן הכחישה את הדברים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/06/22 10:04 ט בסיון התשפב

סילמן על אורבך: יש לי מידע עליו ולכן הוא לא יפעל נגדי
סילמן עם אורבך במילאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברת הכנסת עידית סילמן פרשה מניהול הקואליציה בתחילת חודש אפריל, ומאז מקפידה לפעול כראות עיניה ומנגד לא לשבור את הכלים מול חבריה לסיעת ימינה ולקואליציה. בשני בלילה עשתה סילמן את הצעד הראשון נגד חבריה והתנגדה בהצבעה לאישור מינויו החוזר של מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת, ההצעה נפלה. בעקבות התנגדותה בימינה העלו אפשרות להטיל עליה סנקציות. הבוקר (ד') אומרת סילמן: זה לא יקרה.

העיצומים האפשריים כלפי סילמן: הדחה מראשות ועדת הבריאות והפרשתה מימינה, מהלך שיקשה עליה להתמודד בבחירות הבאות בצורה נוחה. העיתונאי יניר קוזין דיווח הבוקר כי סילמן אמרה למספר גורמים, כי סנקציות עליה הן כמעט בלתי סבירות: "אין מצב שזה יקרה". לשיטתה יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך, לא יקיים דיון בעניין הפרשתה כי היא "יודעת דברים על התנהלותו הכלכלית כמנכ"ל הבית היהודי".

‏על פי הדיווח, הגורמים ששוחחו עם סילמן טענו שסילמן אמרה להם שאורבך "לא יעשה לה את זה" וכי בשל אותו מידע הוא "יודע טוב מאוד שלא כדאי להדיח אותה מוועדת הבריאות או להפריש אותה מהסיעה", אמרו אותם גורמים. בעבר הוגשו תביעות נגד ראשי הבית היהודי, נפתלי בנט, איילת שקד ואורבך בנושא הזה, וכיום ישנה עוד עתירה אחת שעומדת בעינה.

מטעמו של אורבך לא נמסרה תגובה, ומטעמה של סילמן נמסר כי לא היו דברים מעולם.