הקואליציה נושמת לרווחה: חברת הכנסת רינאוי-זועבי חוזרת בה מהפרישה

חברת הכנסת ממרצ שטלטלה את הקואליציה חוזרת בה לאחר פגישה עם שר החוץ וראש הממשלה החליפי בנוכחות השרים פריג', עמר וראשי רשויות | "הישיבה הייתה באווירה טובה, כשברור שהשמירה על שלמות הממשלה והקואליציה היא אינטרס עליון", אמר פריג'

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 22/05/22 16:20 כא באייר התשפב

הקואליציה נושמת לרווחה: חברת הכנסת רינאוי-זועבי חוזרת בה מהפרישה
רינאוי-זועבי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

הקואליציה שורדת: הודעת הפרישה מהקואליציה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ביום חמישי האחרון הפתיעה את ראש הממשלה ושר החוץ, אלא שבסוף השבוע התפתחה תפנית בעלילה כאשר דווח כי זועבי לא תתמוך בהפלת הממשלה. היום (א') התקיימה פגישה בין לפיד לח"כית במשרד החוץ בניסיון להגיע להבנות, פגישה שהסתיימה בחזרתה לקואליציה.

"שלמות הממשלה והקואליציה היא אינטרס עליון של הציבור הישראלי"

בפגישה השתתפו גם ראשי רשויות ערביות, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' והשר במשרד האוצר חמד עמאר. עוד לא נמסרה תוכנה של הפגישה וההבטחות שקיבלה זועבי, אך השר פריג' עדכן מצידו כי "הישיבה הייתה באווירה טובה, כשברור שהשמירה על שלמות הממשלה והקואליציה היא אינטרס עליון של הציבור הישראלי בכלל והציבור הערבי בפרט".

השר לשיתוף פעולה הוסיף כי "נעשה הכל כדי להפוך את המשבר להזדמנות לחיזוק המחוייבות של הממשלה לחברה הערבית, עם הפנים קדימה להעברת התקציב". גם ראשי הרשויות שנכחו בפגישה הביעו את תמיכתם בהמשך קיומה של הממשלה והעבירו את המסר הזה לשרים לפיד, פריג', עמר ולרינאוי זועבי.

הליכוד: "עוד מיליונים לזועבי"

מהליכוד נמסר בתגובה לפגישה: "מה בנט ולפיד הבטיחו וכמה מיליונים הם נתנו לח״כ זועבי תמורת הישרדות ממשלת ההונאה והחולשה שלהם? בנט ולפיד מחלקים 50 מיליארד שקל למנסור עבאס, מאות מיליונים לרשימה המשותפת, עכשיו עוד מיליונים לזועבי - אבל לחיילים שלנו הם לא מוכנים לתת עוד 50 מיליון כדי לתמוך בהצעתנו ל-100% מלגה. איזו בושה. ממשלה שתלויה בשונאי ישראל ותומכי טרור לא יכולה לשמור על אזרחי ישראל, לא מסוגלת לדאוג לחיילינו ולא נלחמת על הצביון היהודי של המדינה".