סקר מנדטים חדש: מרצ מתרסקת. בן גביר וסמוטריץ' - ביחד או לחוד?

פרישתה מהקואליציה של רינאוי-זועבי העלתה שוב את שאלת הבחירות. נתוני סקר חדש מראים כי מי שתשלם את המחיר הכבד ביותר היא מפלגתה של הפורשת, מרצ, שלא עוברת את אחוז החסימה, בעוד שימינה ותקווה חדשה כן. הליכוד בראש עם 36 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 07:32 כא באייר התשפב

סקר מנדטים חדש: מרצ מתרסקת. בן גביר וסמוטריץ' - ביחד או לחוד?
מרצ , צילום: פלאש 90

המכתב וההודעה הדרמטית של חברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאוי-זועבי, על פרישתה מהקואליציה, העלה שוב את שאלת הבחירות ממנה אי אפשר להתעלם. סקר חדש של 103fm ו"פאנלס פוליטיקס" שמפורסם הבוקר (א'), מגלה כי אם מדינת ישראל היתה הולכת הבוקר לבחירות מרצ הייתה מתפרקת ולא עוברת את אחוז החסימה, בעוד שבניגוד לסקרים קודמים, תקווה חדשה וימינה היו עוברות שתיהן. בראש עומדת הליכוד שמתחזקת משמעותית ל-36. יש עתיד עם 18 והציונות הדתית עם 9. במבט לגושים נראה כי שוב, שינוי לא יהיה. 

סקר 103fm ו"פאנלס פוליטיקס":

הליכוד - 36
יש עתיד - 18
הציונות הדתית - 9
ש"ס - 8
יהדות התורה - 7
יש עתיד  - 18
העבודה - 8
כחול לבן - 8
ימינה עם - 6
ישראל ביתנו - 5
תקווה חדשה - 4
רע"ם - 4
הרשימה המשותפת - 7
מתחת לאחוז החסימה: מרצ - 2.5%

גושים: אופוזיציה - 60, קואליציה - 53.

ביחד - 9 מנדטים, לחוד - 10 - כיצד ינהגו בן גביר וסמוטריץ'?

חבר הכנסת איתמר בן גביר הופך בחודשים האחרונים לפופלארי מאוד בחברה הישראלית. בסקר 103fm בדקו גם תרחיש לפיו בסיעת ציונות הדתית ירשם פיצול. בן גביר יתמודד לבדו בראשות עוצמה מפלגתו עוצמה יהודית, ובצלאל סמוטריץ' לבדו בראשות מפלגת הציונות הדתית.

לפי תוצאות הסקר, כל אחת מהרשימות זוכה ל-5 מושבים בכנסת הבאה, ובסך הכול - 10 מנדטים לחוד, בעוד שכאמור בריצה משותפת, כמו בבחירות האחרונות יקבלו 9 מושבים. חשוב לציין כי המנדט הנוסף לא מקפיץ את הגוש הלאומי ל-61 המנדטים המיוחלים: הליכוד מקבלת בתרחיש זה 35 מנדטים (במקום 36), ויהדות התורה ל־6 (במקום 7). מנגד, יש עתיד מקבלת 19 מנדטים (במקום 18).

את הסקר ערך עבור 103fm מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. הוא נערך אמש (ש') בהשתתפות 508 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה - יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4%.