פרישת רינאוי- זועבי | יאיר לפיד אופטימי: "נתקן כל מה שצריך לתקן"

חברת הכנסת ממרצ גרמה לעוד טלטלה פוליטית בממשלה הלא יציבה כאשר הודיעה על פרישתה מהקואליציה. ראש הממשלה החליפי בטוח שאפשר עוד להציל את הממשלה שהיא, "הדבר הנכון למדינת ישראל ולעם ישראל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/05/22 09:15 יט באייר התשפב

פרישת רינאוי- זועבי | יאיר לפיד אופטימי: "נתקן כל מה שצריך לתקן"
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

נראה כי ממשלת ישראל ה-36 לא תוכל לספוג מכה נוספת. חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי הודיעה אתמול (ה') בשעות אחר הצהריים על פרישתה מהקואליציה, בדומה לחברת הכנסת עידית סילמן שפרשה לפני מספר שבועות, "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת, אבל איני יכולה עוד", כך אמרה. 

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (ו') לראשונה לדרמה הפוליטית ובפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו הביע אופטימיות זהירה. "אמרו שבחיים לא נקבל את המנדט להקים ממשלה – קיבלנו. אמרו שהממשלה לעולם לא תקום – קמה. אמרו שהיא לא תשרוד את החודש הראשון – שרדה. אמרו שלא נצליח להעביר תקציב – עבר. אמרו שלא נגיע למושב הקיץ – הגענו. אמרו שלא נתאושש מפרישת סילמן – התאוששנו. הספידו אותנו כבר חמש פעמים ביום שידורים מיוחד – וחזרנו. עכשיו אותם אנשים אומרים לכם שהכל נגמר – לא נגמר. אנחנו כאן. 

"הממשלה הזו היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולעם ישראל. אין לנו שום כוונה להיכנע או לוותר עליה. אין לנו שום כוונה לתת לביבי ובן גביר הזדמנות להרוס את המדינה. נעשה מה שאנחנו עושים כל פעם מחדש: נשב עם מי שצריך לשבת, נתקן כל מה שצריך לתקן". 

יו"ר יש עתיד פנה בדבריו גם לחבריו בקואליציה, "כן, לפעמים זה קשה. אתם יודעים מה, זה אמור להיות קשה. לשנות את ההיסטוריה זו לא משימה קלה. אנחנו עושים משהו שהוא גדול מכולנו. מצילים את מדינת ישראל, את הדמוקרטיה שלנו. יש כוחות גדולים – ואפלים - שנאבקים בנו. עד עכשיו ניצחנו אותם – נגד כל הסיכויים – כי היינו נחושים ועבדנו יחד. זה מה שאנחנו הולכים לעשות גם בהמשך. רק ביחד ננצח". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן