המארגנים חושפים: "הזמנו את נחמן שי למצעד החיים ונאמר לנו שהוא לא יוכל להשתתף"

בעקבות הזעם הציבורי על כך שאף שר לא ישתתף במצעד החיים, טען השר נחמן שי כי הוא לא ידע על האירוע, אבל המארגנים חושפים הבוקר כי הזמינו את השר כבר לפני חודשים | מי נשלח למלא את החלל ברגע האחרון?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/04/22 10:44 כז בניסן התשפב

המארגנים חושפים: "הזמנו את נחמן שי למצעד החיים ונאמר לנו שהוא לא יוכל להשתתף"
נחמן שי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מצעד החיים המסורתי במחנה ההשמדה אושוויץ יתקיים היום (ה') כחלק מאירועי יום השואה אבל אף שר ישראלי לא ישתתף. אתמול טען שר התפוצות נחמן שי: "לא הזמינו אותי, שמעתי על האירוע לפני יום-יומיים, ושאלתי את עצמי למה לא קיבלתי הזמנה, הייתי נוסע". אבל אחד המארגנים מספר סיפור אחר לגמרי.

קרב גרסאות: "הזמנו את השר נחמן שי"

סגן יו"ר 'מצעד החיים' ברוך אדלר, אמר היום בראיון ל-103FM: "לפני חודשים הזמנו את השר נחמן שי ולפני שבועות נאמר לנו על ידי אנשיו שהוא לא יוכל להשתתף בשל לו"ז צפוף".

אביר קארה טס לפולין

מי שכן נשלח ברגע האחרון לייצג את ישראל הוא סגן השר אביר קארה שטס הלילה לפולין, לכיפה נודע כי קארה שילם מכיסו. לפני העלייה למטוס אמר קארה: "אני יוצא לפולין להשתתף במצעד החיים ביום השואה באושוויץ. גאה לצעוד יחד עם 3,000 איש מעמותות שונות ומגוונות שמכבדים יחד את זכר השואה. יחד עם המשלחות הצטרפה משלחת מיוחדת ומרגשת ״עמותת ביחד ערבים זה לזה״ בהובלת יוסף חדאד. יום אחרי שהם עורכים שם טקס היסטורי בערבית".

קארה הוסיף: "מרגש אותי לראות צעירים מהחברה הערבית, מוסלמים, נוצרים ודרוזים שפועלים לקידום שותפות ישראלית ולהנגשת זיכרון השואה לעולם הערבי. הם גאים בזהות הישראלית שלהם ואני גאה ותומך בהם".