ללא מתנגדים: עמיחי שיקלי הודח מימינה

בתום שעות של דיונים ארוכים, חבר הכנסת מימינה שלא תמך בהקמת הממשלה הוכרז כפורש, זאת לאחר שהוועדה הצביעה על כך בפה אחד. יריב לוין: "הציבור יודע היטב מי הפורש האמיתי". סילמן נעדרה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/04/22 21:42 כד בניסן התשפב

ללא מתנגדים: עמיחי שיקלי הודח מימינה
עמיחי שיקלי בדיון ההדחה, היום , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז שעות הבוקר היום (ב') מתקיים בוועדת הכנסת דיון בנושא הדחתו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה. לאחר שעות ארוכות של דיונים, ולאחר ששיקלי בעצמו הגיב לטיעונים נגדו והטיח האשמות קשות בחברי המפלגה, ועדת הכנסת קיבלה את בקשת ראש הממשלה ויו"ר סיעת ימינה ח"כ נפתלי בנט, והכריזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש מסיעתו, סיעת ימינה. 

היועצת המשפטית של הוועדה אמרה כי בהתאם לסעיף 116 (ד) זכות ההצבעה לח"כ בוועדת הכנסת בדיון על הבקשה להכריז על ח"כ כפורש מסיעתו, נתונה לח"כ שהשתתף בלפחות ממחצית ממשך ישיבת הוועדה. לפיכך, תשעה חברי כנסת אשר השתתפו במעל מחצית מזמן הדיון, רשאים להשתתף בהצבעה. חברת הכנסת עידית סילמן, שרק לאחרונה גרמה לטלטלה פוליטית עם הודעתה על פרישתה מהקואליציה, נעדרה מההצבעה. 

שבעה חברי כנסת תמכו בהחלטה להדיח את שיקלי

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) בעד
ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) בעד
ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) בעד
ח"כ רם שפע (העבודה) בעד
ח"כ משה טור פז (יש עתיד) בעד. (החליף את ח"כ מירב בן ארי)
ח"כ שירלי פינטו קדוש (ימינה) בעד. (החליפה את ח"כ ניר אורבך)
ח"כ בני בגין (תקווה-חדשה) בעד. (החליף את ח"כ שרן השכל)

השר לשירותי דת, מתן כהנא, אמר בסוף הדיון כי, "כולנו, כל אנשי סיעת ימינה הבטחנו שתעודת הביטוח נגד בחירות חמישיות זה להצביע ימינה. אנחנו החלטנו לפעול באחריות, להוציא את ישראל מהכאוס ולהקים ממשלה שדואגת לעם ישראל. ממשלה ששומרת על ערכי הימין בממשלה לא פשוטה ומול ממשל אמריקאי לא פשוט, שומרת על ערכי הימין הרבה יותר טוב מאשר המנהיג שהיה פה ב -12 השנים האחרונות".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, מסר בתגובה: "ההחלטה של ועדת הכנסת תיזכר לדורות בין המבישות שהיו בבית הזה. הציבור יודע היטב מי הפורש האמיתי מסיעת ימינה, ומי נצמד להבטחות אותן מסר לבוחר ערב הבחירות. ח"כ עמיחי שיקלי - כולנו איתך."