המהלך של סמוטריץ' להפלת הממשלה: "אין מנוס מלפזר את הכנסת ה-24"

יו"ר הציונות הדתית פנה ליו"ר הכנסת וקרא לו לכנס את המליאה מיד לאחר החג, לצורך דיון בהצעות חוק לפיזור הכנסת: "המצב הקיים בו הממשלה היא למעשה ממשלת מיעוט שלא זוכה לרוב בכנסת פוגעת באופן אנוש בדמוקרטיה ובאמון הציבור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/04/22 18:30 יז בניסן התשפב

המהלך של סמוטריץ' להפלת הממשלה: "אין מנוס מלפזר את הכנסת ה-24"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פנה היום (ב') במכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי, בקריאה ל"כינוס מיוחד" של מליאת הכנסת בזמן הפגרה, בכדי לקדם הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-24. בקשתו של סמוטריץ' מגיעה לאחר הודעת רע"מ על הקפאת חברותה בכנסת ובקואליציה.

"כפי שבוודאי ידוע לך היטב", הסביר סמוטריץ' ללוי, "לאחר פרישתם של שותפכם ממפלגת רע״מ מהקואליציה אין לממשלה ולקואליציה רוב. המצב הקיים בו הממשלה היא למעשה ממשלת מיעוט שלא זוכה לרוב בכנסת פוגעת באופן אנוש בדמוקרטיה וכפועל יוצא גם באמון הציבור". 

"הנה כי כן, אין מנוס מלפזר את הכנסת ה-24 ולצאת לבחירות דמוקרטיות. משיש 61 חברי כנסת שאינם חברים בקואליציה אנו קוראים לך לכנס מיד לאחר החג את מליאת הכנסת לדיון בהצעות חוק לפיזור הכנסת".

נזכיר כי אתמול, מועצת השורא של התנועה האסלאמית התכנסה ל"דיון חירום" בעקבות המחלוקות שנוצרו בתוך סיעת רע"מ לאחר האירועים הביטחוניים האחרונים בירושלים. ההחלטה שהתקבלה: רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ובקואליציה ותפתח במו"מ מול שאר המפלגות הערביות בכנסת להכרזה עתידית על התפטרות של כל הנציגות הערבית מהכנסת במחאה על "התוקפנות הישראלית על המסגד אל-אקצא'".

משמעות ההחלטה היא כי רע"ם לא תשתתף בהצבעות במליאת הכנסת ובוועדות הכנסת. כמו כן, הסיעה לא תיקח חלק בכל פעילות פרלמנטרית אחרת במשכן. נציין כי עבאס מחויב להחלטת המועצה.