מובאים למנוחות מהומה בהלוויה | בר-לב על המחבל שחוסל: "לא נשקוט עד שיגיע לכלא"

השר לביטחון הפנים הגיע להלוויית דוריס יחבס שנרצחה אתמול בבאר שבע. במהלך דברים שנשא מעל הקבר לא זכר כי המחבל הבדואי שרצח ארבעה בני אדם חוסל על ידי שני אזרחים, ואמר כי מקומו של הפושע בכלא. משתתפי הלוויה מחו בכעס

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/03/22 16:44 כ באדר ב'

מהומה בהלוויה | בר-לב על המחבל שחוסל: "לא נשקוט עד שיגיע לכלא"
בר-לב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמעט יממה חלפה מאז החל מסע הרצח של המחבל הבדואי מחורה שרצח ארבעה בני אדם. שניים מבין הנרצחים מובאים למנוחות: מנחם יחזקאל מנוחין הי"ד בן 67, תושב באר שבע מובא למנוחות בבית העלמין בעיר, ודוריס יחבס הי"ד בת 49 ממושב גילת שהותירה אחריה בעל ושלושה ילדים מובאת למנוחות בבית העלמין במושב גילת, שם התגוררה.

להלווייתה של יחבס הגיע השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שבמהלך דברים שנשא הצליח לעורר מהומה גדולה. בר-לב לא היה מרוכז ככל הנראה ואמר כי מדינת ישראל תפעל להביא את המחבל לדין. 

"אתמול היה אירוע טרור רצחני על ידי רוצח שפל שרצח אנשים רק בגלל השנאה שבערה בו, רק בגלל זה עשה את הפשע הנתעב הזה", אמר בר-לב. "אנחנו לא נשקוט עד שהפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין". משתתפי ההלוויה קראו לעבר השר לביטחון הפנים שהמחבל חוסל, אך השר המשיך בדבריו.

"לא נשקוט עד שכל הטרוריסטים והמחבלים שרוצים לפגוע בנו רק בגלל שאנחנו ישראלים ויהודים. זאת הדרך היחידה שאפשר וצריך להתמודד עם טרור רצחני ונפשע, טרור שלא מבחין בין אדם לאדם".

הלווית מנחם יחזקאל הי"ד:

המפכ"ל שבתאי משיב לביקורת: "לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה"

מספר שעות לאחר הפיגוע הקטלני אתמול הגיע מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לזירה וחטף צעקות וקריאות מישראלים שהיו במקום. באירוע שהתקיים היום במכללה הלאומית לשוטרים במעמד השר לביטחון הפנים ופרקליט המדינה עמית אייסמן, התייחס שבתאי לאירועי היממה האחרונה, והגיב לביקורת הרבה שהושמעה נגד תגובת המשטרה.

"מבדיקת האירוע עולה שמרגע שהתקבל הדיווח במשטרה, לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה, ומיד אחריהם הגיעו כוחות נוספים. זהו זמן תגובה מהיר. אלו הן ארבע דקות של נסיעה מהירה בכבישים העמוסים, אך אלו הן גם ארבע דקות באירוע טרור שבו כל שניה היא קריטית וחשובה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן