טור אל תשכחו מי נתן לעמר בר-לב את המפתחות

יאיר לפיד התעלם מהבטחות הבחירות בנאום לרגל שנה לבחירות והמינויים של בנט עושים לימין צרות | נתניהו כל כך רצה עסקת טיעון ששכח שתפקידו הוא להחליף את הממשלה, והשאיר במערכה רק בודדים מחברי הליכוד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/03/22 11:27 כב באדר ב'

אל תשכחו מי נתן לעמר בר-לב את המפתחות
בנט עם בר-לב, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

השבוע מלאו שנה לבחירות האחרונות, בקואליציה חגגו את השלטון, באופוזיציה התלוננו, כרגיל. יאיר לפיד שמספק מדי שבוע טקסטים מדהימים בריקנותם סיפר בחגיגיות, " כולם הסבירו שהולכים לעוד מערכת בחירות. לא תהיה ממשלה. "לאף אחד אין 61", "בנט לא יישב עם לפיד", מה שנשמט מהודעתו של לפיד היא העובדה שמאחורי האנשים שהסבירו, עמד ראש הממשלה נפתלי בנט, שהסביר למצביעים, ואז עשה את ההפך.

בנט העניק לבר-לב את המשרד לביטחון פנים

בנט רשאי לעשות כרצונו, אבל לא לטשטש את הסיפור, ואם יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה, זה בין היתר בגללו. והציבור שמאוכזב מבנט סובל מהאנשים שמינה, לא פחות ואולי אפילו יותר מהמעשים בשטח. רוב הממשלות ימשיכו לעשות את אותם דברים לצערנו, רוב הממשלות יפנו מאחזים, יהיו סלחנים עם פושעים ערבים וינמנמו מול עליות המחירים, מה שמפריע להם, אלו האנשים שבנט נתן להם את משרדי המדינה היקרים.

קחו לדוגמא את השר עמר בר-לב, במקום להיות ח"כ מהשמאל, העניק לו בנט את המשרד לביטחון פנים, מה שמתברר כפלופ הגדול ביותר של הממשלה, גם בקואליציה לא מבינים איך מצליח בר-לב להגיע לשיאים חדשים כל שבוע, בשבוע שעבר הוא פרסם שהכין מתנה צנועה לפורים לאופירה אסייג והשבוע הוא מבקש לכלוא את המחבל שנהרג, משטרת ישראל זקוקה לניעור דחוף, במשמרת של השר זה לא יקרה. גורם בכיר באופוזיציה סיפר שלאחרונה הוא היה צריך עזרה בקידום יוזמה חשובה במשטרה, הוא פנה ישירות את סגן השר יואב סגלוביץ' כי עם השר, אין למה לדבר.

מתי מעריכים בליכוד שהממשלה תתפרק?

מן העבר השני יושבים חברי הליכוד ומחכים לנס. ח"כים זוטרים במפלגה אומנם פועלים בניסיונות קטנים להביא להפלת הממשלה, אבל יו"ר האופוזיציה כבר פחות בתמונה, גורם בליכוד מספר שנתניהו מאוד רצה את עסקת הטיעון, כל כך רצה שבהפלת הממשלה הוא פחות מתעסק. חברי כנסת חרוצים עוד דופקים על מצפונם של החברים לשעבר שערקו לתקווה חדשה, אחרים שולחים מסרים לשקד ולאורבך, הרבה הם לא רואים מזה, אבל מעריכים בשיחות שהממשלה תתפרק בעוד כשנה, רגע לפני היעד הסופי לתקציב 2023.

נתניהו עם מודי

נתניהו עם מודי צילום: קובי גדעון/ לע"מ

מה שלא מוסיף למצב הרוח של נתניהו שמחכה כנראה לעסקת הטיעון הבאה, הוא סבב הפגישות של בנט בשבועות האחרונים, אפשר להחמיא לבנט, אפשר לומר שנתניהו ליגה אחרת, אבל ללא ספק הוכח שאין יותר ימין או שמאל, ישראל לפני הכל. ראשי הממשלה של ישראל מככבים ובנט ממשיך את מצעד האקסים של נתניהו, בקרוב יטוס להיפגש עם מודי ההודי והשבוע חזר מפסגה משותפת עם יורש העצר האמרתי וא-סיסי,  בנט נשאר שם לילה, והנשיא המצרי גם ליווה את בנט עד המטוס מה שמראה על היחסים החמים בין המנהיגים.