במערכת הפוליטית זועמים על האזנות המשטרה: "צריך לפטר את המפכ"ל"

במערכת הפוליטית זועמים אחרי פרסום התחקיר על חדירת המשטרה לטלפונים של אזרחים וקוראים לפתוח ועדת חקירה בנושא | עמר בר לב: "עמר בר-לב על האזנות המשטרה: אין חדירה למכשירים, בכוונתי לוודא כי לא מתבצע שום עיגול פינות בנושא NSO"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/01/22 12:16 טז בשבט התשפב

במערכת הפוליטית זועמים על האזנות המשטרה: "צריך לפטר את המפכ"ל"
NSO, צילום: shutterstock

אחרי שהבוקר (ג') מתפרסם תחקיר מטריד לפיו בשנים האחרונות בוצעו מעקבים חריגים נגד אזרחים שונים, על ידי משטרת ישראל, אשר נעשו באמצעות תוכנת NSO המשמשת משטרים שונים ברחבי העולם ועיקר השימוש בה הוא נגד טרור. במערכת הפוליטית מגיבים לסערה, גם השר לביטחון פנים עמר בר-לב התייחס לתחקיר. 

בר-לב כתב בטוויטר: "לאחר בירור, אין פרקטיקה של האזנות סתר, או חדירה למכשירים, בידי משטרת ישראל ללא אישור שופט. יחד עם זאת בכוונתי לוודא כי לא מתבצע שום עיגול פינות בנושא NSO וכי כל דבר נבדק ומאושר על ידי שופט ברחל ביתך הקטנה".

בן גביר: "גורמים במשטרה מתנהלים כמו במדינת עולם שלישי"

ח"כ מיקי זוהר קרא להקים ועדה שתחקור את הנושא וכתב, "יש להקים ועדת חקירה מיידית לבחינת הטענות על האזנות סתר ופריצה לטלפונים של אזרחים ישראלים. ישראל היא מדינה דמוקרטית השומרת על פרטיות וחופש אזרחיה. לא ניתן לזה לעבור על סדר היום".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הוסיף בתקיפות: "צריך לפטר את המפכ"ל קובי שבתאי מהמשטרה. מדובר באירוע חמור ביותר ולא משנה אם המעקב התבצע נגד פעילי שמאל, ימין, או ארגונים חברתיים. זכויות אזרח, זה זכויות אזרח וצריכים לשמור עליהן. גורמים במשטרה מתנהלים במקרה הזה כמו במדינת עולם שלישי".

במשטרת ישראל מכחישים את הפרסומים ומודיעים הבוקר, "בהמשך לפרסומים בהם לכאורה משטרת ישראל משתמשת בתוכנת ריגול, כפי שפורסם הבוקר בכלכליסט, ברצוננו להעמיד את הדברים על דיוקם: אין שחר לטענות העולות בכתבה. כל פעילות משטרת ישראל בתחום זה הינה על פי דין, על בסיס צווי בית משפט ונהלי עבודה מוקפדים. במשטרת ישראל קיימות מערכות פיקוח ובקרה מוגברות בתוך הארגון ומחוץ לארגון. צר לנו על הניסיון לגרום נזק לפעילות המשטרה ללא בסיס. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאכיפת החוק במדינת ישראל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן