הישג לאופוזיציה: חוק האזרחות של רוטמן עבר בוועדת השרים לחקיקה

חוק האזרחות של חבר הכנסת מהציונות הדתית עבר בוועדת השרים, בניגוד לעמדת תמר זנדברג, קארין אלהרר ומירב כהן. עימות חריף בין איילת שקד וגדעון סער לשרת להגנת הסביבה סביב הניסיון לאישור חוק מהאופוזיציה בתמיכת הקואליציה. לפיד הגיש ערר על ההחלטה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/01/22 16:11 יד בשבט התשפב

הישג לאופוזיציה: חוק האזרחות של רוטמן עבר בוועדת השרים לחקיקה
שמחה רוטמן, החוק שלו עבר בוועדת השרים, צילום: דוברות הכנסת

ועדת השרים לחקיקה שהתכנסה היום (א') אישרה את חוק האזרחות של חבר הכנסת מהציונות הדתית שמחה רוטמן, כשסביב הניסיון של הקואליציה להעביר לראשונה חוק של האופוזיציה נשמעו טונים צורמים בין חברי הישיבה. 

שרת הפנים איילת שקד שהודיעה כי הצעת חוק האזרחות שלה תדחה לשבוע הבא, אמרה עם תחילת הדיון כי, "בגלל שחלקים בקואליציה מתנגדים לחוק האזרחות שקיים כבר שנים רבות מאוד, אנחנו צריכים לפנות לתמיכת האופוזיציה. מה שקורה בקואליציה המיוחדת הזאת, שלמרות שהחוק עובר ועדת שרים לחקיקה, יש מפלגות שמחליטות שהן לא חלק מההליך, ומתנגדות למה שבא להן", עקצה השרה וכיוונה את דבריה לחברי מרצ. 

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לא נשארה חייבת וענתה: "אכן קואליציה מיוחדת. זה נושא שנוי במחלוקת ואנחנו נאלצים להגיע לפשרות. הצבענו בפעם הקודמת בעד למרות שאנחנו מאוד מאוד מתנגדים לחוק הזה. ההצבעה נפלה לא בגללנו. בדיון הזה מפריעה לי האמירה של שרת הפנים שהיא פונה לעזרת האופוזיציה. אני פונה פה לשאר המפלגות לעזרה. זה לא רק בעיה של מרצ. זאת התנהלות כוחנית". 

שר המשפטים גדעון סער ענה: "לא תצליחו למנוע את אישור החוק הזה. כמה שתעלו יותר גבוה ככה תיפלו יותר חזק".  בהצבעה שנערכה, שלוש שרות הצביעו נגד החוק: קארין אלהרר, מירב כהן ותמר זנדברג. נחמן שי נמנע ושאר השרים תמכו בקידום החוק. 

"אני מודה לחברי וועדת השרים לחקיקה על תמיכתם בחוק האזרחות המתוקן שהנחתי", אמר שמחה רוטמן, "החוק המתוקן מבקש לקבוע מכסות ושקיפות כדי לשמור על הסטטוס קוו ועל ביטחון המדינה. אני קורא לכל חברי הכנסת מהמחנה הלאומי להצביע בעד החוק לכשיעלה להצבעה במליאת הכנסת".

לאחר האישור התפרסם כי שר החוץ יאיר ‏לפיד הגיש ערר על אישור חוק האזרחות של רוטמן בוועדת שרים לחקיקה, וההצעה תחזור לדיון נוסף בממשלה לפני שתקודם בכנסת.