הרב ליאור בפסק מיוחד: מותר לנטוע בנגב למרות שנת השמיטה

בעקבות סערת הנטיעות בנגב, פנה חבר הכנסת איתמר בן גביר אל הרב דוב ליאור בשאלה הלכתית, "האם מותר להשתתף בנטיעות למרות שנת השמיטה", הרב ליאור פרסם היתר מיוחד על מנת לשמור על ארץ ישראל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/01/22 08:21 י בשבט התשפב

הרב ליאור בפסק מיוחד: מותר לנטוע בנגב למרות שנת השמיטה
הרב דב ליאור, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

נטיעות קק"ל בפזורה הבדואית נגררו לאירוע פוליטי ובטחוני, לאור התנגדותם העזה של חברי סיעת רע"מ והמהומות שפרצו באזור הנטיעות, חבר הכנסת איתמר בן גביר פנה בשאלה מיוחדת לרב דוב ליאור בנוגע להשתתפות בנטיעות, למרות שנת השמיטה.

בתשובתו אמר הרב ליאור לבן כי לאור המצב בנגב, ומכיוון שיש בנטיעות אלא שמירה על ארץ ישראל, מותר לנטוע עצי סרק בנגב, למרות שנת השמיטה. נזכיר כי גם ברבנות הראשית התירו לטעת השנה בנגב אך הגבילו את ההיתר בכך שיהודים לא ישתתפו בנטיעות.

בן גביר: "יש לאפשר לשוטרים לירות במי שמסכן את חייהם"

חבר הכנסת איתמר בן גביר סיפר בשיחה עם חדשות כיפה על הפסק הייחודי וצחק על דאגתם של ארגוני שמאל כמו שלום עכשיו לשנת השמיטה. בנוסף, בן גביר מסר בתגובה להפרות הסדר בנגב: "קורא למשטרת מחוז דרום שלא לנהוג כפי שנהגו במבצע "שומר החומות" והפעם להפגין נחישות ונחרצות מול הפורעים. מי שזורק אבנים וחוסם כבישים בנגב צריכים לטפל בו בכל הכח והעוצמה. יש לאפשר לשוטרים לירות במי שמסכן את חייהם ולא לאפשר לפורעים לחזור על הטרור שהפגינו ב"שומר החומות". 


(חברי הליכוד בנטיעות בנגב).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן