ליברמן פרסם את הרפורמה בחקלאות וגרם לחבריו בקואליציה לצאת מהכלים

שרי החקלאות והאוצר פרסמו את טיוטת הצו לשימוע ציבורי שעניינו הפחתות המכסים על פירות וירקות, בקואליציה מיהרו לתקוף את שרי ישראל ביתנו, "ככה לא בונים קואליציה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/12/21 13:03 יט בטבת התשפב

ליברמן פרסם את הרפורמה בחקלאות וגרם לחבריו בקואליציה לצאת מהכלים
ליברמן, צילום: פלאש 90

שר החקלאות עודד פורר ושר האוצר אביגדור ליברמן פרסמו הבוקר (ה') טיוטת צו לשימוע ציבורי שעניינו הפחתות המכסים על פירות וירקות וספגו ביקורת חריפה מהשותפים בקואליציה. שמעלים את השאלה, אם הירקות יביאו למשבר הבא.

הצו המוצע כולל ביטול מיידי של המכס על מספר פירות וירקות ובהם אבוקדו, שום, פטריות אפונה, שעועית, תאנים, אננס ארטישוק ועוד, כדי להוזיל באופן מיידי את סל הצריכה. יתר המכסים על כלל הפירות והירקות הטריים, הקפואים והמשומרים יופחתו באופן הדרגתי על פני 6 פעימות במרחק של 5 שנים וזאת כדי לאפשר לחקלאות הישראלית להסתגל למצב החדש. 


(הרפורמה בחקלאות).

סגן שר הביטחון אלון שוסטר תקף: "הרפורמה בחקלאות - הוצאת צו להורדת מכסים באמצע מו״מ, היא צעד מנוגד חזיתית להסכמות שהיו הבסיס לסעיף החקלאות בתקציב. ככה לא מייצרים תכנית טובה, ככה לא בונים קואליציה. שדולת החקלאות בכנסת דורשת להמשיך את המו״מ האינטנסיבי עם ארגוני החקלאים, בלי חרב הפחתת המכסים שמתעלמת מהתמונה הכוללת".

סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן הוסיף: "רפורמה בחקלאות? ממש לא, פופוליזם של שר חקלאות המתעלם מהמלצות בכירי משרדו, מארגוני המגדלים ומלקחי מדינות אירופיות שביצעו תהליכים דומים. אם בכוח, אז יהיה בכוח. הח"כים תומכי החקלאים בכנסת יודעים להפעיל כוח, ארגוני החקלאים יודעים להפעיל כוח, והחקלאים שלנו - אלה שעובדים הכי קשה, גם הם יודעים להפעיל כוח".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן