בדרך הביתה: אריה דרעי נפרד בחיבוק מאיימן עודה

צפו: לקראת התפטרותו מהכנסת במסגרת עסקת הטיעון, חבר הכנסת אריה דרעי נצפה נפרד מחבר הכנסת איימן עודה במליאת הכנסת | אלו התנאים של דרעי במסגרת עסקת הטיעון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/12/21 12:34 יט בטבת התשפב

בדרך הביתה: אריה דרעי נפרד בחיבוק מאיימן עודה
דרעי נפרד, צילום: נועם מוסקוביץ' דוברות הכנסת

אמש פורסמו תנאי עסקת הטיעון עליה חתם אריה דרעי, במסגרת ההסדר ישלם דרעי קנס בגובה 180 אלף שקלים, יודה ויורשע בשתי עבירות של אי-דיווח מס - ויתפטר מתפקידו כחבר כנסת. החברים במליאה קראו את הפרסומים וחלקת כבר החלו להיפרד מדרעי, בניהם חבר הכנסת איימן עודה.


(דרעי ועודה במליאה).

השניים נצפו אמש כשהם מתחבקים ארוכות במליאה. באותו עניין, בפרקליטות לא התחייבו שלא לבקש להטיל על דרעי קלון - אך מסתמן שלא תוגש בקשה כזו. לפני כשנה הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לראשונה, כי בכוונתו להעמיד את דרעי לדין בכפוף לשימוע, ואחרי שנערך השימוע בעניינו החליט מנדלבליט להגיש את כתב האישום.

במידה ודרעי יתפטר, הבא ברשימת ש"ס הוא חבר הכנסת לשעבר יוסי טייב. לכנסת ה-24 כבר נכנס טייב פעם אחת אחרי שדרעי התפטר בנורווגי, ואז יצא כי הוקמה ממשלה ודרעי חזר לכהן כחבר כנסת. במידה ויחזור יכהן טייב פעמיים באותה כנסת.

עבור חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה חזרתו של טייב עלולה להיות אתגר לא קטן, טייב גם הוא נולד בצרפת, נמצא בקשר הדוק עם הקהילות הדתיות בצרפת, ומוכר כאיש ימין. טייב עלול לאתגר את כלפון מהאופוזיציה מול הקהל הצרפתי דתי. כבר היום פעיל טייב נגד הממשלה, דבר שיתחזק במידה ויחזור לכנסת.