יום טוב כלפון הדליק נרות בכניסה להר הבית, "הנס היה פה"

חבר הכנסת יום טוב כלפון מסיעת ימינה הגיע הערב להדליק את הנר החמישי בכניסה להר הבית יחד עם הרב שמשון אלבוים שמשמש כראש מינהלת הר הבית, "זה המקום שלנו להתחבר חזרה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/12/21 17:58 כח בכסלו התשפב

יום טוב כלפון הדליק נרות בכניסה להר הבית, "הנס היה פה"
יום טוב כלפון, צילום: ללא

חבר הכנסת יום טוב כלפון מסיעת ימינה הדליק הערב (ה') נרות חנוכה בכניסה להר הבית בשער הלל, יחד עם הרב שמעון אלבוים ראש מינהלת הר הבית. כלפון המשיך בכך את מסורת שרי הממשלה וחברי הכנסת, להדליק את הנרות הכי קרוב שניתן למקום המקדש.

כלפון סיפר במעמד ההדלקה: "כשהייתי ילד אני זוכר שבסביבון שלי בצרפת היה כתוב האותיות ׳נ׳, ׳ג׳, ׳ה׳, ׳ש׳ - נס גדול היה שם. כשהגעתי לארץ שמתי לב כמובן שכתוב בסביבונים ׳נ׳, ׳ג׳, ׳ה׳, ׳פ׳ - נס גדול היה פה. השאלה מה זה ׳פה׳, אנחנו יודעים שמדובר בהר הבית. הרי איפה היה הנס? איפה מצאו את פך השמן? ׳פה׳ הכוונה להר הבית. 

ב״ה היום בכל פינה בארץ מדליקים חנוכיות לזכר המנורה, אבל חשוב לזכור שהמנורה הייתה בהר הבית וזה המקום שלנו להתחבר חזרה. לאט לאט עם ישראל חוזר להר הבית. אני מברך על הפעילות המדהימה של מינהלת הר הבית. זהו הנס". 

ראש מינהלת עולי הר הבית הרב שמשון אלבוים שיבח את חבר הכנסת כלפון על היותו מדורשי המקדש ועולי הר הבית כהלכה , כבר כמה שנים. הרב אלבוים הוסיף בירך את חבר הכנסת כלפון שיזכה לקדם את הר הבית ואת דרישת המקדש בצעדים נוספים ורבים.

ארגון "בידינו" ספר השבוע 1,029 יהודים שעלו להר הבית, ובסך הכל בחודש כסלו עלו להר 3,379 יהודים. מדובר בעלייה של 63% משנה שעברה ועלייה של 37% מחודש כסלו תש"פ. 

תום ניסני מנכ"ל הארגון מסר כי "מספרי העולים להר הבית הולכים וגוברים למרות המתנות ארוכות, עיכובים, הגבלות - העולים חוזרים יותר ויותר אל הר הבית, המקום הכי חשוב וקדוש לעם היהודי  ושוברים את כל שיאי העלייה להר מאז חורבן הבית השני".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן