מחלוקת ביו"ש רביבי בעד אישורי בניה לפלשתינים | דגן: "לאף אחד אין זכות להפקיר את שטחי C"

ראש המועצה האזורית שומרון וראש המועצה המקומית אפרת, חלוקים בדבר אישורי הבניה שהעניק שר הביטחון לרשות הפלשתינית | דגן: "אין לאף אחד זכות לתת אחיזה לאוייבי ישראל, בשטחי יו"ש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/08/21 14:16 ז באלול התשפא

רביבי בעד אישורי בניה לפלשתינים | דגן: "לאף אחד אין זכות להפקיר את שטחי C"
מועצה מקומית אפרת, צילום: אלעד הומינר

ביום שלישי לאחר יותר משבעה חודשים, צפויה להתכנס מת"ע, מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי בבית אל. בישיבה צפויות להיות מאושרות כ-2,500 תכניות בניה להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. מנגד, כצעד לחיזוק הרשות הפלשתינית, אישר שר הביטחון בני גנץ קידום של כ-1,000 יחידות לערבים בשטחי C.

לאחר הפרסום על אישורי הבניה לרשות הפלשתינית, כתב ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי: "אנחנו מחכים כבר הרבה זמן לאישורי תכניות בנייה באפרת ומאוכזבים מאי הכללתנו" יחד עם זאת הוסיף רביבי: "אם מישהו מבקש לשלוט בשטחי C, מבקש למנוע בנייה בלתי חוקית בהם הרי שהוא צריך גם לומר היכן מותר והיכן אפשר גם אם זו בנייה פלשתינית, אחרת הם בונים בכל מקום בכל נקודה וזאת מאחר ואין מענה. הצעד לאשר להם בנייה הוא חיובי ובכיוון הנכון ובעיני אף מחזק את ההתיישבות", קבע.

ראש מועצת אפרת וראש דסק החוץ של מועצת יש"ע, עודד רביבי, נואם באירוע בוושינגטון

עודד רביבי. צילום: Yossi May photo

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, החליט להגיב היום (א') על דבריו של רביבי. "מכבד את ראש מועצת אפרת עודד רביבי, יש לו זכויות רבות בבניית הישוב אפרת וכמובן שזכותו להביע את עמדתו", אמר דגן, ועבר לתקוף: "הדברים חייבים להיאמר. דבריו של רביבי אינם מייצגים את עמדתם של רוב ראשי המועצות ביו"ש, לא את עמדתם של רוב המתיישבים ביו"ש ובהחלט לא את עמדתו של מרבית הציבור בישראל".

"אין לאף אחד את הזכות לכרוך ולהתנות את המשך הבנייה וההרחבה של ההתיישבות היהודית ביו"ש בבניה ומתן אישורי בניה לרשות הפלשתינית, ואין לאף אחד את הזכות לתת אחיזה ורשות להמשך ההשתלטות של הרשות - אוייבי ישראל, בשטחי יהודה ושומרון וברחבי ארץ ישראל. ההתיישבות תמשיך ותתפתח כי זו ארצנו, ושבנו לאדמתנו, נקודה".

באשר לאמירה של רביבי כי מי שמבקש לשלוט בשטחי C, חייב להגיד לערבים גם איפה כן לבנות, כדי למנוע בניה בלתי חוקית, הוסיף דגן כי "האמירה הזו היא הפך הריבונות, היא מעידה על אובדן ריבונות, ריבונות זה למנוע את הבניה של הרשות הפלשתינית הבלתי חוקית, ולא להיכנע לפורעים ולתת פרס לבניה הבלתי חוקית. ריבונות זה למנוע את ההשתלטות על שטחי C, והריסת כל הבניה הבלתי חוקית של הרשות הפלסטינית ללא פחד וללא מורא".

יוסי דגן

יוסי דגןצילום: Flash90

רביבי הגיב גם הוא לדברי עמיתו דגן: "יוסי דגן תרם משמעותית לבנייה בהתיישבות, אבל לא בהכרח הצליח לחזק את מעמדה המדיני. צריך נקודת מבט גבוהה יותר מרק עוד בית וכביש, אלא גם לברך על אי גינוי הממשל האמריקני על ההחלטה לבנות בהתיישבות, וגם על ההחלטה להתחיל ולנווט את הבנייה הפלסטינית בשטחי C".

"התפיסה העתיקה שאם רק נתעלם יעלמו מכאן הערבים מתוך ייאוש לא התקיימה ולכן נכון לה לישראל לקחת אחריות ולנהל את האוכלוסייה בשטחי c ולתת מענה לצרכיה בדיוק כפי שראוי וחובה לתת לנו המתיישבים.  לו רק היה סיפוח אליו התנגד יוסי דגן היינו במקום שונה במפעל ההתיישבות ופחות נדרשים להילחם על כל בית".

בישיבת חירום של מועצת ישע מול משרד ראש הממשלה שהתקיימה ביום חמישי האחרון, אמר דגן: "אנחנו צריכים לברך  את הממשלה הזו כפי  שתמיד בירכנו ממשלות שאישרו יחידות דיור, ולצד התודה  והשבחים, צריך להגיד גם ביושר שהכמות שאושרה איננה עונה על הצורך של ההתיישבות ביו"ש".