בני גנץ בשירות הפלשתינים: אושרו 1,000 תכניות בניה ערבית בשטחי C

שר הביטחון אישר בניה נרחבת לפלשתינים ביהודה ושומרון, בשטחים הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה. בן גביר: "זו לא ממשלת 10 מעלות ימינה, אלא 90 מעלות שמאלה" | מנגד, בשבוע הבא צפוי להתקבל אישור לבניית כ-2,500 יחידות בהתיישבות היהודית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/08/21 18:51 ג באלול התשפא

בני גנץ בשירות הפלשתינים: אושרו 1,000 תכניות בניה ערבית בשטחי C
השתלטות פלשתינית ביהודה ושומרון, צילום: רגבים

ביום שלישי הבא, לאחר יותר משבעה חודשים, צפויה להתכנס מת"ע, מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי בבית אל. בישיבה צפויות להיות מאושרות כ-2,500 תכניות בניה להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. מנגד, כצעד לחיזוק הרשות הפלשתינית, אישר שר הביטחון בני גנץ קידום של כ-1,000 יחידות לערבים בשטחי C, שטחים בשליטה ישראלית - ביטחונית ואזרחית.

שטחי C מהווים כ-60% משטחי יו"ש אך רק אחוזים בודדים מהם מנוצלים להתיישבות יהודית. אישור הבניה לפלשתינים מהווה פגיעה חמורה בהתנחלויות ומאפשר לפלשתינים להמשיך במאבק על שטחי C, מאבק בו ידם על העליונה.  

הבנייה המתוכננת תהיה במספר אזורים ביהודה ושומרון: ליד בית לחם (150 יחידות דיור), ביר אל-באשא ליד ג'נין (270 יח"ד), חירבת עאבא ליד ג'נין (160 יח"ד), אל-מסקופה באזור ג'נין (233 יח"ד) וחירבת זכריא – בין אלון שבות לגוש עציון (50 יח"ד).

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים, אמר על הפרסום כי רק בשנה האחרונה הוקמו אלפי מבנים בלתי חוקיים על ידי הפלשתינים בשטחי C. "בזמן שאלקין וגנץ התווכחו מי יהיה אחראי על הגברת האכיפה נגד ההשתלטות של הרשות הפלשתינית על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, הבניה הפלשתינית השתוללה. לא רק שהמנהלת לא הוקמה וההשתלטות הפלשתינית נמשכת, אין שום היגיון והצדקה לאשר כעת גם בניה נוספת. במיוחד בזמן שהממשלה מקפיאה את ההתיישבות היהודית ביו"ש".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "בזמן שבהתיישבות מקפיאים בנייה והורסים בתי יהודים, ממשלת ישראל מפקירה את שטחי יהודה ושומרון לפלשתינים. הממשלה מדרדרת את ריבונות המדינה לעבר אסון לאומי, זה התחיל בהתעלמות מבניה ערבית אסטרטגית מסיבית בכל שטחי C, עובר בהריסות שהולכות ומתגברות של בתי יהודים, וכעת מאשרים בניה נרחבת של הרשות הפלשתינית. זו לא ממשלת 10 מעלות ימינה, אלא 90 מעלות שמאלה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן