מתחזק? עופר כסיף יוזם: איסור נסיעה ברכבי השרים בשבת

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת מתכוון להגיש הצעת חוק שתאסור על שרי הממשלה להשתמש ברכבי השרד שברשותם בשבתות וחגים | "יום השבת היה ויישאר יום המנוחה, זהו ערך יהודי וסוציאלי חשוב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/11/21 18:11 ז בכסלו התשפב

עופר כסיף יוזם: איסור נסיעה ברכבי השרים בשבת
כסיף בנאומו, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

אחרי שיתוף הפעולה המוצלח בין הסיעות החרדיות לרשימה המשותפת עם הצעות החוק שעברו השבוע ביום רביעי, היום (ה') חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת מפתיע ומודיע לחברי הכנסת שבכוונתו להגיש הצעת חוק שיכלה להיות מנוסחת בלשכת יהדות התורה, אבל המניעים שלו קצת שונים.

במסמך פנימי ששלח לחברי הכנסת והגיע ל"חדשות כיפה" כתב עופר כסיף כי בכוונתו להגיש הצעת חוק איסור שימוש ברכב ממשלתי לשר וסגן שר ביום המנוחה השבועי ובחג. אך מטרת החוק היא אינה דווקא כבוד השבת. במסמך כתב כסיף: "מטרת חוק זה היא לאסור על שרים וסגני שרים לעשות שימוש ברכב ממשלתי בימי שבת וחג, כל עוד לא ניתנת האפשרות לשימוש בתחבורה ציבורית בימים אלה".



בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מטרת הצעת חוק זו היא לקבוע כי ייאסר על שרים וסגני שרים לעשות שימוש ברכבם הממשלתי בימי שבת וחג כל עוד אין בישראל תחבורה ציבורית נגישה בימים אלה. במציאות הקיימת היום, כאשר ברוב המקומות בישראל אין תנועה של תחבורה ציבורית מערב שבת ועד מוצאי שבת וימי החג, בעוד שתנועת התחבורה הפרטית אינה מוגבלת, תושבי ישראל שאין ברשותם רכב פרטי מופלים לרעה בצורה בלתי הוגנת. זכותם לחופש תנועה נשללת למשך 24 שעות בכל שבוע, בלא שום הסבר סביר". 

"על חברי הממשלה לגלות אחריות ודוגמה אישית ולהשבית את רכבם הממשלתי, אשר ממומן מכספי הציבור, ביום המנוחה השבועי ובימי חג, כל עוד הציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי אינו יכול להשתמש בתחבורה ציבורית בימים אלה, ובכך לפעול לצמצום אי-השוויון. יום השבת היה ויישאר יום המנוחה – זהו ערך יהודי וסוציאלי חשוב, אולם השאלה היא אם השבת תסמל את אי השוויון בין אזרחי ישראל ותהיה חסומה וכפויה או נוחה ומאפשרת לכולם". 

נציין כי הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת העשרים ושלוש על ידי חברת הכנסת תמר זנדברג ונעצרה.