יום טוב כלפון במתקפה: סמוטריץ' נועל רבנים בחדר וגורם להם לשנות פסיקות

במוקד הביקורת של חבר הכנסת מימינה נמצאת הגישה הרבנית לממשלה: "רוב הרבנים לא תומכים בממשלה כי גם הם מקבלים את התעמולה של נתניהו" | חבר הכסת שמחה רוטמן: "מוגזם לצפות מאדם כמו כלפון שמכר את כל הערכים שלו, שיישאר לו דווקא הכבוד לרבנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/21 13:52 ג בכסלו התשפב

יום טוב כלפון במתקפה: סמוטריץ' נועל רבנים בחדר וגורם להם לשנות פסיקות
יום טוב כלפון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

חבר הכנסת יום-טוב כלפון מסיעת ימינה קיבל המון הצעות עריקה מהקואליציה. השיא הגיע בפגישה עם בנימין נתניהו. בריאיון ב-103FM אמר היום (א') כלפון על הפגישה עם נתניהו: "מבחינתי היה טוב, מאוד אידאולוגי. הפגישה הייתה בין שני אנשים מהימין, כשאחד מהם אומר לשני שהוא יכול להציל את הימין והשני מבקש ממנו להגיד מה זה בדיוק ימין". 

בהמשך שיתף כלפון: "כמובן שאני זה שהשבתי בצורה כזאת, כי כשנתניהו הסכים להעביר 13 אחוז לערפאת מיו"ש, האם זה ימין? להצביע בעד ההתנתקות זה ימין? ולהקפיא את ההתיישבות? יוצאים נגד קיום אי הבטחות הבחירות של בנט. האם נתניהו אי פעם קיים את ההבטחות שלו? הרבה מאוד אנשים פנו אליי. לא הקלטתי את נתניהו בפגישה." כלפון חשף עסקה שהציעו לו בתמורה לתמיכתו "הציעו לי להיות שר בליכוד לשתי קדנציות, אך נשארתי עם בנט".  

"מי שדואג לציונות הדתית הם אנחנו." אומר כלפון "מאוד קל לדבר על הציונות הדתית, לא ראיתי שהמפלגה עברה מ־6 ל־14 מנדטים בסקרים. אם כל הציונות הדתית נגד הממשלה, אז איך המפלגה של סמוטריץ' לא עולה בסקרים? תנו לנו לעבוד". 

 

סערת הרבנים

במהלך הריאיון אמר יום טוב כלפון כי "רוב הרבנים לא תומכים בממשלה כי גם הם מקבלים את התעמולה של נתניהו"

ח"כ שמחה רוטמן דאג לענות לכלפון בחשבון הטוויטר שלו וכתב "מוגזם לצפות מאדם כמו יום טוב כלפון שמכר את כל הערכים שלו, שיישאר לו דווקא הכבוד לרבנים".

אלא שזה לא נגמר שם. כלפון הגיב לרוטמן על הדברים בציוץ נוסף: "אני מכבד רבנים שמחה יותר ממך. אני בניגוד אליך ולסמוטריץ לא נועל אותם בחדר ומנסה לכופף אותם עד שיסכימו לשנות את פסיקותיהם בנוגע לרע״מ." בהמשך המשיך לתקוף כלפון את סיעת הציונות הדתית ואמר "את פארסת הפסיקות ההפוכות של הרבנים בנוגע לקואליציה בתמיכת רע״מ ואת ביזוי התורה העצום שהיה שם רשומים על שמך ועל שם סמוטריץ, ועל שם נתניהו".


(יום טוב כלפון בריאיון לחדשות כיפה).