הפאדיחה של נתניהו והסלפי של הח"כים: סיכום ליל התקציב

למרות כל ההכנות, הלילה הלבן שעבר על נבחרי הציבור נתן את אותותיו, כאשר ראש האופוזיציה הצביע בטעות בעד הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית. יתר חברי המליאה נהנו מסוכריות וזמן איכות עם שכניהם למושבים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/11/21 08:27 כט בחשון התשפב

הפאדיחה של נתניהו והסלפי של הח"כים: סיכום ליל התקציב
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ה') את חוק התקציב לשנת 2021 בקריאה שלישית, כאשר 61 חברי כנסת תמכו, 59 התנגדו ולא היו נמנעים, זאת לאחר שעות ארוכות של דיונים, וכאשר ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי התנצחו מול קודמם בתפקיד מעל דוכן הכנסת במהלך נאומי הסיכום אמש. 

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לא חשוד ברגשות אהדה כלפי ממשלת ישראל ה-36, שהוקמה על ידי שותפיו לשעבר, השרים שעבדו תחתיו נפתלי בנט ויאיר לפיד. הכנות רבות נערכו בקרב הקואליציה כדי למנוע מצב של בלבול בהצבעות, תוהו ובוהו שעלול להחמיר עקב השעות הארוכות של הדיונים שנמשכו אל תוך הלילה. בקואליציה התכוננו, אך נראה שבאופוזיציה ההכנות והתיאומים לא היו מספיק טובים, כאשר ראש הממשלה לשעבר הצביע בטעות בעד התקציב. 

בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית שעברה מוקדם יותר במהלך הלילה והייתה ההצעה השנייה מתוך החמש שעמדה להצבעה, הכריז יושב ראש הכנסת מיקי לוי על התוצאות, וכך התגלה כי 62 חברים תמכו בהצעה מול 58 מתנגדים, מספר לא תואם את חברי הקואליציה. חבר הכנסת שהתבלבל ונתן את קולו לתקציב שיבסס את הממשלה אליה הוא מתנגד הוא לא אחר מאשר בנימין נתניהו. 

לאחר שדווח כי חברי הכנסת מתכוננים לשעות ארוכות במשכן ללא הפוגה או שינה, סיפר חבר הכנסת אחמד טיבי מעל הדוכן על ההודעה שהופצה בקרב נבחרי הציבור, לפיה כל אחד מחברי הקואליציה יקבל מחר עם תחילת ההצבעות על התקציב מארז שבו יש פסק זמן קראנצ' ופתק שכותרתו: מתרעננים ומצביעים, ערכת התרעננות לח"כ העייף. חבר הכנסת אופיר אקוניס שבאותה עת עמד לצידו שאל בהפתעה, "זה אמיתי"?,  נציגי אופוזיציה נוספים שישבו במקומם באולם, כדוגמאת חברי הכנסת דוד ביטן ודודי אמסלם מיהרו להודיע שגם באופוזיציה יש תמיד סוכריות. 

סוכריות במליאה

סוכריות במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת יבגני סובה, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ניצל את הלילה הלבן כדי ליצור סדרת רשת חדשה עם שכנתו למליאה, חברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה. בסדרת סרטונים שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, סיפר על השכונה שהוא עושה עם שכנתו, והשניים נראו נהנים מהסוכריות שקיבלו ומחליפים בדיחות עם יו"ר הקואליציה עידית סילמן.