בנט לקראת העברת התקציב: "שבוע משוגע"

ראש הממשלה טס לוועידת האקלים בסקוטלנד והתייחס לפני ההמראה לתקציב המדינה שצפוי לעבור השבוע, "ילך ויעשה פרוע יותר מיום ליום". מחברי הקואליציה הוא מבקש, "התנהלו באורך רוח"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/10/21 17:21 כה בחשון התשפב

בנט לקראת העברת התקציב: "שבוע משוגע"
בנט ממריא, צילום: חיים צח/ לע״מ

ראש הממשלה נפתלי בנט טס הערב (א') לוועידת האקלים השנתית שנערכת בגלזגו. לאחר שמוקדם יותר היום נחשף בסקר של דיירקט פולס כי הוא אינו עובר את אחוז החסימה, התייחס בנט למעמדה של ישראל בעולם ואמר, "חשוב לדעת שמעמדה הבינלאומי של ישראל הולך ומתחזק מיום ליום". 

באשר לשבוע הקרוב בבית, שבו הכנסת צפויה לאשר את חוק התקציב לראשונה מזה שלוש שנים, ראש הממשלה מעריך כי יהיה עמוס מעט. "בזמן שאנחנו נפעל שם בסקוטלנד להעלאת קרנה ומעמדה של ישראל בעולם, כאן בארץ אנחנו צפויים לשבוע משוגע, שילך ויעשה פרוע יותר מיום ליום בהתקרב מועד ההצבעה על התקציב". 

בנט ממריא

בנט ממריא צילום: חיים צח/ לע״מ

רק אתמול דווח כי חבר הכנסת מטעם ימינה עמיחי שיקלי צפוי להצביע נגד התקציב, וגורם נוסף בקואליציה דיווח אמש (שבת) לחדשות כיפה כי חבר נוסף בימינה מאיים להצביע נגד התקציב, צעד שיכול להפיל את הממשלה. על כך אמר בנט, "אני רוצה להרגיע את כולם, חבל על המאמץ. אנחנו נעביר את התקציב, התקציב יעבור. התקציב יעבור בגלל שמדינת ישראל זקוקה ליציבות. התקציב יעבור כי המדינה זקוקה לניהול טוב ורגוע. התקציב יעבור כי אף אחד לא רוצה לסחרור הבחירות האינסופיות". 

עוד הוסיף ראש הממשלה בקשה לחברי הקואליציה, "התנהלו באורך רוח. השבוע הזה ייגמר עם תקציב מאחורינו ובע"ה עם שגשוג גדול".

בשולי הוועידה שתיערך השבוע, בנט צפוי להיפגש גם עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג׳ונסון, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ראש ממשלת הודו, נרנדה מודי ויורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה. בנוסף, גם מנהיג אוסטרליה סקוט מוריסון וראש ממשלת איוליה מריו דראגי צפויים להיפגש עם ראש הממשלה הישראלי. את התפישה הישראלית צפוי בנט להציג בנאום ביום שני הקרוב.