בנט למגזין 'טיימס': "אנחנו במלחמה קרה עם איראן"

בנט בראיון לקראת המראתו לוועידת האו"ם לענייני אקלים: "קיים פוטנציאל אדיר במזרח התיכון ליצירת שותפויות בתחום האנרגיה". על הקורונה: "הבסנו את הדלתא. המדע אינו פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/21 11:42 כה בחשון התשפב

בנט  למגזין 'טיימס': "אנחנו במלחמה קרה עם איראן"
בנט, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

לקראת המראתו היום (א') לסקוטלנד בראש המשלחת הישראלית לוועידת האו"ם לענייני אקלים, ראש הממשלה בנט התראיין לעיתון Times הבריטי. בוועידה יתנהלו דיונים בניסיון לבלום את שינוי האקלים, הנחשב כיום על פי חלק מהמומחים בתחום לאיום הגדול של האנושות. בוועידה יודיע בנט על שינוי במדיניות הישראלית - הפסקה מוחלטת של פליטת גזי חממה בישראל.

בראיון, פירט ראש הממשלה את היעדים הלאומיים של מדינת ישראל בתחום האקלים, בעיקרם: אפס פליטות גזי חממה עד שנת 2050 והפסקה הדרגתית של שימוש בפחם שתחל כבר בשלוש השנים הקרובות. 

רה"מ בנט ציין, כי בחזונו, ישראל יכולה להוביל בפיתוח טכנולוגיות לפתרון משבר האקלים העולמי, וכי הוא רואה בכך דרך שבה ישראל יכולה לקדם את מדיניותה במזרח התיכון. "קיים פוטנציאל אדיר באזור ליצירת שותפויות בתחום האנרגיה", אמר רה"מ, והוסיף, כי "כדי שהעולם יגיע לאפס פליטות עד 2050, שינוי ההתנהגות שלנו יעשה פחות מחצי מהעבודה. החצי השני יגיע מטכנולוגיה שטרם פותחה, ושם ישראל יכולה להוביל".

בהקשר להתמודדותה של ישראל עם נגיף הקורונה, הדגיש רה"מ את העובדה שדחה המלצות להטלת סגר, גם בשיאו של הגל הרביעי, ובמקום זאת התעקש על מתן החיסון השלישי. רה"מ הצהיר בריאיון: "הבסנו את זן הדלתא". 

עוד אמר בנט כי "קיטוב פוליטי יוצר שיתוק בפני איומים כמו קורונה. ראינו את זה בארצות הברית ובמדינות אחרות וגם כאן, כאשר תפיסתם של אנשים כלפי חיסונים מושפעת מנטיותיהם הפוליטיות. חיסונים לא אמורים להיות פוליטיים. המדע אינו פוליטי".

ראש הממשלה הוסיף כי "הצמיחה החזקה, מעבר לשגשוג גדול יותר עבור ישראלים, מאפשרת לנו להשקיע הרבה בחיזוק היכולות הצבאיות שלנו".

בהקשר זה, התייחס ראש הממשלה בנט לתכנית הגרעין האיראנית ואמר: "אין זה סוד שאיראן נמצאת כרגע במצב המתקדם ביותר מבחינת יכולות העשרת אורניום". עוד הוסיף, כי "אנחנו במלחמה קרה עם איראן. ב-30 השנים האחרונות, איראן התמקמה סביבנו כדי להסיח את דעתנו".

עוד הבהיר כי בשילוב יכולת צבאית משמעותית, לחץ דיפלומטי וכלכלי מישראל וגם מארה"ב וממעצמות נוספות, "איראן תאט את הקצב ואז תפסיק". "נעשה כל מה שצריך כדי לנטרל את האיום הזה. כדי לפעול נגדם, נשתמש בכל הכוח, החדשנות, הטכנולוגיה והכלכלה שלנו, כדי להגיע לנקודה שבה נימצא כמה צעדים לפניהם", אמר רה"מ.

הטיסה לוועידה מלווה בביקורת רבה על גודלה, כ-140 אנשי משלחת. גודל המשלחת הוא השני בגודלו בעולם אחרי ארצות הברית. בנוסף לראש הממשלה בנט, ילוו את המשלחת לוועידה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג ושרת האנרגיה קארין אלהרר.


(בנט מבקר בחברת האנרגיה הירוקה פינרג׳י בשבוע שעבר)