בנט לקראת ועידת האקלים: "מדובר בדאגה לעתיד הדורות הבאים"

ראש הממשלה ערך ביקור בחברת האנרגיה הירוקה פינרג׳י ואמר כי ישראל צריכה להיות חלוצה בתחרות על הפטנטים בתחום. "אחד הדברים שמעסיקים אותי הוא הרציפות האנרגטית, בכל המערכות, בדגש על מערכת הביטחון ומערכות קריטיות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/10/21 14:05 כ בחשון התשפב

בנט לקראת ועידת האקלים: "מדובר בדאגה לעתיד הדורות הבאים"
בנט בביקור, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך היום (ג') ביקור בחברת האנרגיה הירוקה פינרג׳י בכפר סבא, לקראת המראתו לוועידת האו"ם לענייני אקלים COP26 שתיערך בשבוע הבא בגלזגו שבסקוטלנד. 

במהלך הסיור, הוצגו לראש הממשלה פיתוחי החברה ומוצריה בתחום האנרגיה הירוקה, ובהם בטריית אלומיניום אוויר, המאפשרת להפיק כמות רבה של אנרגיה במשקל מועט לרציפות אנרגטית ולתחבורה חשמלית.

בנט בביקור

בנט בביקור צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בנוסף, הוצג לראש הממשלה מאריך טווח לרכבים חשמליים, המבוסס על טכנולוגיה זו, ומאפשר מרחק נסיעה גדול פי שלושה מרכבים חשמליים קיימים ללא צורך בחיבור לחשמל. כמו כן, הוצגו מערכות גיבוי לתשתיות חשובות במדינת ישראל.

"נושא האנרגיה הירוקה הוא מרכיב נוסף במאמץ לשמירה על כדור כארץ והטיפול במשבר האקלים. זה מונח לפתחנו, כי מדובר בדאגה לעתיד הדורות הבאים. קיבלנו השבוע שורה של החלטות תקדימיות בנושא האקלים בממשלה, ובשבוע הבא נצא לוועידת האו"ם בגלאזגו כדי להציב את ישראל בחזית המאמץ העולמי בנושא". 

עוד הוסיף נפתלי בנט, שבעברו ביצע אקזיט של חברת ההיי טק אותה הקים, הוסיף כי "הנחת היסוד שלי היא שמהר מאוד תהיה תחרות על הפטנטים בתחום, לכן אנחנו צריכים להיות חלוצים עולמיים. אחד הדברים שמעסיקים אותי הוא הרציפות האנרגטית, בכל המערכות, בדגש על מערכת הביטחון ומערכות קריטיות נוספות. זה דבר שאפשר לפזר ולהטמיע בכל עיר בישראל, בבתי החולים למשל, ובמתקנים נוספים שהם הליבה המתפקדת של מדינת ישראל". 

מייסד ויו"ר פינרג׳י, אביב צידון: "אנחנו מודים לראש הממשלה על ביקורו בפינרג'י. הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת הפקת חשמל נקי וזול מהמתכת הנפוצה בכדור הארץ - אלומיניום - ומהווה בשורה לשוק האנרגיה העולמי ולמדינת ישראל בתחום הרכבים החשמליים, לצד מתן גיבוי לאתרים קריטיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן