בנט הוזמן לביקור רשמי באמירויות

אחרי הטיסות של כהנא, שקד ואביר קארה, גם ראש הממשלה ויו"ר ימינה הוזמן לביקור רשמי באיחוד האמירויות, השגריר בישראל העביר לבנט את הזמנתו של יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/10/21 15:32 יג בחשון התשפב

בנט הוזמן לביקור רשמי באמירויות
בנט והשגריר מהאמירויות, צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (ג') עם שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה, ושגריר בחריין בישראל, ח'אלד אל-ג'לאהמה, בלשכת רה"מ בירושלים. בפתח פגישתם העביר שגריר איחוד האמירויות בישראל לראש הממשלה איגרת מיוחדת מיורש העצר של איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד, ובה הזמנה לביקור רשמי ראשון בארצו. רה"מ בנט הודה לו על ההזמנה. 

במהלך הפגישה דנו רה"מ והשגרירים בהרחבת הקשרים בין המדינות, בשיתוף הפעולה האזורי ובחיזוק הסכמי אברהם. ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ככל שהקשר בין מדינותינו חזק יותר, כך הביטחון והיציבות באזור כולו חזקים יותר".

כזכור, חברי שלושה חברי ימינה טסו לאיחוד האמירויות בשבועות האחרונים, שניים מהם, שר הדתות מתן כהנא וסגן השר אביר קארה ספגו ביקורת ציבורית רבה על החלטת לטוב לכנס של מכון מחקר אמריקאי ולממן את הוצאות הנסיעה של עוזריהם על חשבון משלם המיסים.

גם חברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה הצטרפה בשבוע שעבר לנסיעה לאבו דאבי, אלא שנסיעתה שמומנה על ידי ארגון זר - לא דווחה כחוק, כך פורסם הערב ב"כאן 11". על פי הנוהל, חבר כנסת שמעוניין לצאת מהארץ נדרש להגיש ליועץ המשפטי של הכנסת בקשה מסודרת, מראש ובכתב, בטרם נסיעתו. בעבר היו מקרים בהם נקנסו חברי כנסת שלא פעלו כנדרש. 

המשלחת הגדולה מהקואליציה שטסה בשבוע שעבר לאבו דאבי מומנה על יד המדינה ובעזרת ארגון זר אמריקאי. השרים מתן כהנא, עיסאווי פריג', אביר קארה טסו בליווי שני עוזרים, סגן השר עידן רול טס בליווי עוזר אחד כמו גם השר אלי אבידר. אמילי מואטי טסה לבדה. נבחרי הציבור טסו על חשבון אותו ארגון זר, והעוזרים במימון המדינה. 


(איילת שקד בביקור באמירויות).

מאז הוקמה הממשלה, שמונה שרים כבר הספיקו לערוך ביקור באיחוד האמירויות. כזכור, בשבוע שעבר פורסם גם כן ב"כאן 11", כי השר מתן כהנא טס למדינת המדבר המוסלמית כשעלות הנסיעה שלו הוערכה בעשרות אלפי שקלים. מימון נסיעתו הגיע מתקציב ייעודי למימון ימי עיון והעשרה לעובדי משרדו. בתקציב היו 160 אלף שקלים והטיסה על כל המשתמע ממנה, נגסה נתח לא קטן מהסכום הנכבד.