מה הם מסתירים? 12 שרים עדיין לא הגישו הצהרות הון

הם הובילו את המאבק בשחיתות שלטונית, קראו לשקיפות ובקרו את הממשלה הקודמת: אבל למרות שעבר כבר זמן רב, לא פחות מ-12 שרים בממשלה לא הגישו הצהרות הון | שטרן, אבידר, הורוביץ, וכהנא: הרשימה המלאה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/10/21 13:19 ט בחשון התשפב

מה הם מסתירים? 12 שרים עדיין לא הגישו הצהרות הון
ישיבת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שינוי? גם בממשלה הנוכחית לא מעט שרים מתעלמים מההנחיות הבסיסיות ולא מפרסמים את הצהרות ההון שלהם כפי שהם נדרשים. הצהרות ההון צריכות להישלח למבקר המדינה בתוך 60 יום מכניסתם לתפקיד, ותפקידם בין היתר הוא לשלול ניגוד עניינים חריף. רשימת השרים המלאה לפניכם.

על פי גוף התקשורת 'שקוף' השרים שעוברים על ההנחיות הם: ניצן הורוביץ, פריג', גולן, אלקין, שאשא ביטון, אלעזר שטרן, עידן רול, אביר קארה, מתן כהנא, אלי אבידר ואורית פרקש הכהן. רבים מהם היו מוכרים לציבור כמובילי מחאות על שחיטות שלטונית אך נראה שהנושא כבר פחות יקר לליבם.

בכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים, שהתקינה הממשלה ונקבע כי ראש הממשלה, שרי הממשלה וסגניהם יגישו למבקר המדינה הצהרה הון שנתית. ההצהרה תוגש למבקר המדינה בתוך 60 יום מתום כל שנה לכהונתו כשר ו-60 יום לאחר סיום כהונתו. המבקר רשאי ליידע את ראש הממשלה או את ועדת המשנה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה כי הוא בודק אם שר סטה מהכללים. במקרה של חשש לפלילים המבקר יעביר את העניין ליועץ המשפטי לממשלה. 

בכלי התקשורת 'שקוף' עקצו את שר המשפטים גדעון סער וכתבו בטוויטר: "זו הזדמנות לקרוא לשר המשפטים גדעון סער ששניים משרי מפלגתו לא הגישו עדיין את הצהרותיהם, לקדם בכל הכוח את הצעת החוק שהניח על שולחן הכנסת כבר במאי 2020 - להטיל קנסות כבדים על המאחרים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן