גדי יברקן לכיפה: "אני לא מסתפק בהחלת ריבונות על 30 אחוז מיהודה ושומרון"

סגן השר לביטחון הפנים מסביר לחדשות כיפה כי החלת הריבונות צריכה להתרחש באופן מיידי: "אף יהודי לא צריך מפה אמריקאית שתראה לו מה גבולות הארץ שלו", ותוקף את ראשי המפלגה הקודמת שלו: "גנץ ואשכנזי בעצמם לא יודעים מה הם רוצים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/07/20 21:20 יד בתמוז התשפ

גדי יברקן לכיפה: "אני לא מסתפק בהחלת ריבונות על 30 אחוז מיהודה ושומרון"
סגן שר לביטחון פנים גדי יברקן, צילום: כיפה

בצל הגבלות הקורונה החדשות, סגן השר לביטחון פנים הממונה על שילוב יוצאי אתיופיה בישראל, ח"כ גדי יברקן, מסביר לחדשות כי הוא מתנגד למדינה פלסטינית: "אנחנו לא ננהל משא ומתן על חלקי אבותינו בארץ ישראל", וטוען כי החלת הריבונות על יהודה ושומרון היתה אמורה לקרות מזמן. 

אם נתניהו יחיל את הריבונות על יו"ש או שזה כבר בהיסטוריה? 

"מדינת ישראל צריכה להחיל את הסיפוח במיידי. כיהודי שחזר אחרי 2000 שנות גלות לארץ ישראל זה אפילו לא נתן בעיני לדיון. אנחנו לא ננהל משא ומתן על חלקי אבותינו בארץ ישראל. ההתיישבות זה משהו בסיסי לעם ישראל בארץ ישראל, וזה משהו שאמור לקרות מזמן ובמיידי". 

מה מעכב את זה? 

"בסופו של דבר יש הרבה גורמים ואני מאמין שראש הממשלה יביא את זה להחלטת ממשלה בהקדם. אני חושב שכל משיכת זמן מיותרת, אם כי יש כל מיני גורמים שלא רוצים שהסיפוח יצא. בן גוריון אמר 'לא משנה מה הגויים אומרים, משנה מה היהודים עושים'. הסיפוח היה צריך לקרות מזמן ואני שמח שאנחנו חיים בתקופה כזו שאנחנו דניים לממש את זכותינו". 

גנץ ואשכנזי שמים מקלות בגלגלי הריבונות, אתה יודע מה העמדה שלהם? 

"אני חושב שאפילו הם בעצמם לא יודעים, אבל בסופו של תהליך הסיפוח יקרה. רק מי שנולד בגלות וחווה אנטישמיות, יכול להבין את משמעותה של מדינת ישראל. זה מעשה ישראל וציוני. אני לא מתמם לבעיות שיכולות להיות, תמיד יהיו בעיות". 

אשכנזי טוען שזה יכול להוביל לדרדור ביחסים עם ירדן, הוא טועה? 

את אותו טיעון אמרו לבן גוריון ערב הקמת מדינת ישראל. אני חושב שאשכנזי טועה ועם ישראל לא צריך לחכות לאישור מגורמים אחרים. אם היינו מחכים לאישור אז מדינת ישראל מעולם לא היתה קמה. יש לנו נשיא אמריקאי שמבין את החשיבות של ההתיישבות, וכל עוד יש לנו נשיא כזה בבית הלבן אנחנו צריכים לנצל את זה. לא הגענו לכאן כדי להתיישב רק בתל אביב, אלא בכל חלקי הארץ. התהליך היה היה אמור לקרות ממזמן, אני לא יודע להגיד לך מה הנסיבות למה זה מתעכב, אבל הדבר הזה צריך לקרות במיידי. 

האם ראית את המפות? 

"אף יהודי לא צריך מפה אמריקאית שתראה לו מה גבולות הארץ שלו ומה נחלת אבותיו. אני לא צריך את המפה של טראמפ כדי לדעת מהי נחלת אבותיי. אני שואל למה רק 30 אחוז? אני לא מסתפק ב-30 אחוז. אני חושב שכל גושיי ההתיישבות ואזרחי ישראל שבנו שם משפחות, הם שלנו, לצד הזכויות של הפלסטינים שגרים שם, כמובן. מדינת ישראל צריכה להחיל את הריבונות על המינימום וויכוח שיש לנו עליו, ה-30 אחוז באופן מיידי וכל השאר צעד אחרי צעד.