לפיד מגבה: "אם שטרן היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה מינית, היינו נפרדים ממנו"

שר החוץ ויו"ר מפלגת יש עתיד שובר שתיקה בסערת אלעזר שטרן ומגבה את שר המודיעין לחלוטין | על תלונת החיילת מבה"ד 1: "בלתי סביר שתלונה על הטרדה מינית במפקדה תגיע אליו. הציטוט של דבריו, לא יכול להיות נכון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/10/21 10:33 ה בחשון התשפב

לפיד מגבה: "אם שטרן היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה מינית, היינו נפרדים ממנו"
יאיר לפיד ואלעזר שטרן, צילום: Ben Kelmer/FLASH90

שר החוץ יאיר לפיד מתייחס לראשונה לסערת אלעזר שטרן ומגבה לחלוטין את חבר מפלגתו. לפיד טוען כי שטרן לא אמר שגרס את התלונות בנוגע להטרדות המיניות ומבטל את טענת המתלוננת מבה"ד 1 ואומר, "לא הגיוני". 

בלשכתו של שר החוץ סיפרו כי לפיד שוחח הבוקר עם האלוף אלעזר שטרן על הפרסומים של היממה האחרונה. והשר שטרן הדגיש כי מעולם לא גרס אף תלונה על הטרדות מיניות. כל תלונה על הטרדה שהגיעה לשולחנו טופלה מיד בחומרה יתרה. דבריו התייחסו אך ורק לתלונות שקצינים הגישו אחד על השני במהלך מאבק על תפקידים.

על המתלוננת מבה"ד 1 נטען כי בתקופתו כמפקד בה"ד 1 שטרן לא טיפל כלל בחיילי המפקדה. כל מי שמכיר את הנהלים בבה"ד 1 יודע שזה בלתי סביר שתלונה על הטרדה מינית במפקדה תגיע אליו. הציטוט של דבריו, כמעט שלושים שנה מאוחר יותר, אינו יכול להיות נכון. לאורך כל הקריירה הארוכה שלו טיפל שטרן בנושא ההטרדות המיניות ברגישות יתרה ומתוך הכרה שמדובר בעבירה חמורה במיוחד.

 
בעקבות השיחה אמר לפיד: "יש עתיד היא מפלגה שבה יש אפס סובלנות ואפס גיבוי להטרדות מיניות. אנחנו מאמינים שיש להגן על נשים ולאפשר להן להתלונן בכל דרך שימצאו לנכון. אם שטרן היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה מינית, היינו נפרדים ממנו עוד באותו יום. הוא לא אמר את זה, והוא לא מאמין בזה".

לגבי המקרה המתואר בבה"ד 1, יש עתיד קוראת לשלטונות צה"ל לחקור במהירות את הדברים כדי לאפשר לאלוף שטרן להגן על שמו הטוב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן