"אם תדברי הימים שלך יהיו שחורים" | המתלוננת מבה"ד 1 שמסבכת את שטרן

אחרי שאתמול התנער מהדברים שאמר בשידור וטען כי מעולם לא גרס תלונה על הטרדה מינית, חיילת לשעבר חשפה אמש כי התלוננה לשטרן בזמן שהיה ראש אכ"א והוא טייח את התלונה | שטרן מכחיש ומחכה לראות איך יגיב יאיר לפיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/10/21 07:36 ה בחשון התשפב

"אם תדברי הימים שלך יהיו שחורים" | המתלוננת מבה"ד 1 שמסבכת את שטרן
אלעזר שטרן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת אלעזר שטרן נמשכת. שר המודיעין מטעם מפלגת יש עתיד טען אתמול (א') בשידור כי גרס תלונות של מתלוננות על הטרדה מינית ובערב חזר בו ואמר כי גרס רק תלונות בנושאים שאינם הטרדה מינית, אבל תחקיר שהתפרסם הלילה מסבך מאוד את שטרן וחושף יחס לא הוגן למתלוננת על הטרדה מינית בבה"ד 1. שטרן טוען כי לא זוכר את המקרה ושר החוץ מתלבט האם להדיח את השר שמביך את המפלגה

בתחקיר שהתפרסם אמש בתכנית הצינור, זמן קצר אחרי ששטרן טען באולפנים כי לא גרס תלונות של מתלוננות על פגיעה מינית מספרת חיילת לשעבר בבה"ד 1 על התגובה החריגה שקבלה משטרן בזמן ששימש כראש אכ"א. "הייתי חיילת בין 1995 ל-1997 בבה"ד 1. אחד הנגדים ניסה להתעסק איתי ולהטריד אותי מינית", חשפה החיילת.

החיילת הגיעה להתלונן בפני שטרן ומספרת: "נכנסנו לחדר, היינו נוכחים בתוך החדר, אני ואלעזר שטרן, המפקד האישי שלי ואותו נגד שניסה לפגוע בי מינית ובמילים האלה – 'אם את תדברי על מה שהיה פה בחדר, אם תזכירי את מה שהיה פה בחדר או מה שהנגד הזה ניסה לעשות, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים. יהיה לך הכי רע בעולם. בצבא את כבר לא תישארי'". 

בלשכת השר שטרן מיהרו להגיב על ההאשמות הקשות וכתבו: "כל תלונה בנושא הטרדה מינית נבדקה על ידי השר שטרן תמיד, בכל תפקידיו. יתרה מזאת, בצה"ל יש מנגנון תלונה במסגרת מערך קצינות הח"ן (היום יוהל"ם), שמבוררים במקביל ובנוסף. השר פעל תמיד וגם היום למיגור תופעה של הטרדות מיניות וטיפול בפונות ובפונים. המקרה שמתואר לא זכור לשר שטרן והמילים שיוחסו לו הן לא דרך התבטאותו".

כבכול יום שני היום תתכנס ישיבת סיעה של מפלגת יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד יצטרך להגיב לפרסומים הקשים ולענות לשאלות העיתונאים בנושא. בכירים בלשכת השר מספרים כי לפיד שוקל מספר צעדים נגד שטרן בעקבות הפרסומים. 

בקואליציה ובאופוזיציה גינו את שטרן על הפרסומים. שרת התחבורה מרב מיכאלי כתבה בטוויטר: "שטרן כנראה באמת חושב שתלונה אנונימית נועדה להכפיש או לטרפד". ח"כ מירי רגב עקצה את שר המודיעין וכתבה: "אני קוראת ליועמ"ש לפתוח מיד בחקירה נגד אלעזר שטרן שחיפה, נתן גב וטייח הטרדות מיניות בצה"ל, שטרן עכשיו כולם יודעים איך התקדמת בצבא".


(שטרן מכחיש שגרס תלונות על הטרדות מיניות).