אלעזר שטרן: "גרסתי תלונות אנונימיות של הטרדות מיניות"

שר המודיעין של יש עתיד והמתמודד לראשות הסוכנות היהודית יצא בראיון נגד התלונות האנונימיות לאחר החשד שנקשר בשמו של המועמד לתפקיד ראש השב"כ. "אנשים שיש להם דברים להגיד על אחרים, צריכים לדבר גלויות". לאחר מכן ניסה לתקן: "כל תלונה של חיילת או חייל, בדבר הטרדה מינית, נבדקה לעומקה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/10/21 11:24 ד בחשון התשפב

אלעזר שטרן: "גרסתי תלונות אנונימיות של הטרדות מיניות"
צילום: Miriam Alster/Flash90

לאחר סערת המכתב האנונימי שאיים על מינויו של ר' לתפקיד ראש השב"כ, התייחס שר המודיעין מטעם מפלגת יש עתיד, אלעזר שטרן, לנושא התלונות בעילום שם  בראיון שהעניק הבוקר (א') לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אמר כי על המתלוננים לפנות בשם גלוי. 

בראיון שהעניק הבוקר (א') לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, אמר שטרן, שמתמודד לתפקיד ראש הסוכנות היהודית כי אסור לתת יד לתרבות האנונימיות. "אני לא חושב שעל חשבון עידוד התלונה על מה שבאמת נעשה, אנו יכולים לתת לזה יד". עוד הוסיף כי "אנשים שיש להם דברים להגיד על אחרים, צריכים לדבר גלויות". 

לפני למעלה מעשור פרש שטרן, אלוף במילואים, מהצבא לאחר שבתפקידו האחרון שירת כראש אגף כוח אדם. בראיון היום הוא חושף כיצד הוא נהג במקרה של תלונות אנונימיות על הטרדת מיניות. "בתפקידי כראש אכ"א, גרסתי תלונות אנונימיות של הטרדות מיניות".

לאחר החשדות נגד ר', הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, אישרה ביום שישי האחרון את המינוי הבכיר. הוועדה לא מצאה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ר', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו, נמסר מטעמה. על כך אמר שטרן, "בירכתי את ר' על המינוי אחרי החלטת הוועדה. עם ישראל יכול להיות מאוד שקט במינוי הזה", הוסיף. 

לאחר פרסום הריאיון נמסר מטעמו של שטרן בנוגע לנושא התלונות האנונימיות: "למען הסר ספק, בכל תפקידיי, וגם כמפקד ובוודאי כראש אכ"א בצה"ל, פעלתי לעודד כל חיילת או חייל שהוטרדו מינית או אחרת, להתלונן על כך ובמקביל פעלתי לטיפול חסר פשרות במי שנמצא אשם. כל תלונה של חיילת או חייל, בדבר הטרדה מינית, נבדקה לעומקה. אמרתי רבות בעבר עד כמה תרבות של יחסי מין תחת יחסי מרות, הינה הרסנית לחוסנו המוסרי של צה"ל ועל כך אני עומד גם הבוקר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן