בן גביר חושף: זו הסיבה שבגללה לא התגייסתי

בשבועות האחרונים סוגיית הגיוס לצה"ל עלתה לכותרות על ידי השר יועז הנדל, בתוך הדיון עלה גם שמו של ח"כ איתמר בן גביר כ"משתמט" והוא החליט אחת ולתמיד לחשוף מדוע לא שירת בצבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/21 13:22 יז בתשרי התשפב

בן גביר חושף: זו הסיבה שבגללה לא התגייסתי
איתמר בן גביר, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

שר התקשורת יועז הנדל עורר סערה כשבשבוע שעבר אמר שהוא מעדיף את וליד טאהא על פני איתמר בן גביר, בין היתר משום שבן גביר לא שירת בצבא. הנדל אמר לכאן חדשות כי, "בן גביר לא שירת בצבא כמו דברנים אחרים, כל החבורה הזו, בן גביר גופשטיין בן ארי לא מגנים על המולדת אבל יודעים לדבר הרבה". בן גביר החליט לחשוף את סיבה האמיתית שבגללה לא התגייס.

בטור שפרסם היום (ה') בן גביר בישראל היום חשף מה קרה כשניסה להתגייס לצבא, "לדמגוגיה צריך להציב גבולות מדי פעם, ובמקרה שלי הגבול עובר בהצגתי כמשתמט. אכן אני בא ממשפחה ימנית (אגב, לא דתית), אולם אמא שלי, שושנה ז"ל, משכונת הכורדים בירושלים, לא רק שבנערותה הצטרפה לאצ"ל ואף נעצרה על ידי הבריטים, אלא שגם שירתה בצה"ל כקצינה. אבא צדוק ז"ל לחם בכל מלחמות ישראל, ואחי שי הצטרף לגרעין הנח"ל בשדה בוקר" כתב בן גביר.

על הסיבה שמנעה ממנו להתגייס כתב: "גם אני הייתי אמור להמשיך במסלול זה אבל הפעילות האידיאולוגית שלי, זו שהתחלתי בה בגיל 14, כשהשתתפתי באינספור הפגנות - העלתה אותי על הכוונת של הפרקליטות. כן, אלה האהבה והאכפתיות שלי לעם ישראל שהיו לרועץ בקרב גורמים פוליטיים מסוגו של הנדל. הימים היו ימי אוסלו, ואותם גורמים נעתרו לפניות של אנשי השמאל הקיצוני, ולמעשה מנעו ממני לשרת בצבא".

בן גביר הוסיף וסיפר: "לא אשכח את השיחה עם מפקד לשכת גיוס דאז, שסיפר לי שהדעות שלי מונעות מצה"ל לגייס אותי. "אז למעשה אתה אומר שאתם צבא פוליטי?", שאלתי את המפקד, שלא השיב וגם לא סיפר נתון שבדיעבד נודע לי - חברי כנסת מהשמאל אכן פנו ודרשו למנוע את גיוסי, וצה"ל נעתר להם.


(בן גביר במליאה).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן