בנט: הרבה כועסים עליי אבל אני שלם עם ההחלטה

ראש הממשלה נפתלי בנט העניק הערב ראיונות מפתיעים אחרי שתיקה ארוכה והתייחס לסיבוב הפוליטי שעשה, נגיף הקורונה וההחלטות הקשות: "אני נמצא פה בחדר הזה, שאין חדר יותר חשוב ממנו בעולם, כי פה חונה האחריות על קיום מדינת ישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/09/21 19:54 ח בתשרי התשפב

בנט: הרבה כועסים עליי אבל אני שלם עם ההחלטה
נפתלי בנט, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה נפתלי בנט מסכם כמעט 100 ימים בתפקיד והחליט הערב לשבור שתיקה. בנט סיפר על ההתמודדות עם נגיף הקורונה וביקש מהאזרחים לבוא עם ראש פתוח ושלא ישפטו אותו שלא לפי הפעולות. בנט התייחס גם לסוגיה הבוערת, איראן. 


(בנט בריאיון ל-ynet).

בנט שסיבוב הפרסה הפוליטי שעשה ירדוף אותו עוד זמן רב התייחס להחלטה להקים ממשלה עם מפלגת רע"מ, "הרבה כועסים עליי" אמר בנט, והוסיף: "אבל אני שלם עם ההחלטה. אני מקווה ומבקש שיבואו עם ראש פתוח וישפטו אותי ואת הממשלה לפי הפעולות שלנו בפועל", אמר בנט לאתר וואלה.

גנץ. לא פרצוף חמוץ?

בנט והשותפים לממשלה צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בנט חשף את התחושות שלו מאז נכנס לתפקיד, "המערכת הערכית שלי יציבה ועמוקה", אמר בנט לחדשות 12, "כשאתה יושב פה, יש על כל מהלך שיקולים מאוד מורכבים. זה לא דומה לכלום. אני נמצא פה בחדר הזה, שאין חדר יותר חשוב ממנו בעולם, כי פה חונה האחריות על קיום מדינת ישראל ועל שגשוג האזרחים ועתידם". בנט הוסיף: "כשאתה נכנס בדלת אתה חייב לבוא נקי, להשאיר את כל הפוליטיקה מאחור, לבוא חד ועם מסירות מאוד גדולה. אני מתמסר כולי, יחד עם חבריי השרים, רק לטובת מדינת ישראל. לא תמיד נצדק אבל תמיד נפעל בצורה נקייה".

"אני מבקש סליחה מההורים של בראל"

לפני יום כיפור, ראש הממשלה התייחס למותו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי והתנצל בפני משפחתו. "קודם כל חשוב להגיד בצורה הכי ברורה: בראל לא נרצח. הוא נפל בקרב שהוא נלחם כלוחם משמר הגבול בעודו שומר על הגבול", אמר בנט והוסיף: "למשפחתו אני אומר שאני מקבל את כל הביקורת בצורה מלאה, אין לי ביקורת כלפי מי ששכל את בנו. אני מבקש סליחה מההורים, לא צריך לעשות פוליטיקה על חשבון החיילים", אמר ל'וואלה'.

ראש הממשלה הפתיע ולא התחייב לתמוך בחוק שימנע מנתניהו לכהן כראש ממשלה, "אני מכיר את החוק ששר המשפטים מקדם", אמר בנט ל-ynet והוסיף: "אנחנו נבחן את זה לקראת פתיחת המושב ונגבש עמדה, יותר מדי זמן על הכיסא הזה זה רע למדינה". בנט הוסיף: נתניהו לא מעוניין להיפגש איתי".

על התחלואה המשתוללת ומערכת החינוך שפועלת בצל הקורונה אמר בנט: "אני יכול לומר שאנחנו פועלים למתווה לפיו רק הילד המאומת ייצא לבידוד ושאר הילדים בכיתה ייבדקו באופן תדיר יום אחרי יום". בנט חשף: "אנחנו קוראים לזה 'כיתה ירוקה', אני בוחן אם להקדים ל-30 בספטמבר, נודיע על זה בימים הקרובים".


(בנט ונשיא מצרים).

על האטום האיראני שהבוקר דווח כי חלה התקדמות אצל האיראנים בדרך לפצצה גרעינית אמר בנט: "זה לא סוד שהם מתקדמים לעבר פצצה. הם לא מתרשמים מנאומים ומילים, רק מעשים יעצרו". היום סיפר ראש הממשלה כי ישא נאום בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק ביום שני, 27 בספטמבר 2021, כ"א בתשרי תשפ"ב. בנאומו, יתייחס בנט לסוגיות הקשורות לביטחון הלאומי ולסוגיות אזוריות.