10,000 חולים ביממה | נחמן אש: "רואים עצירה בירידה בתחלואה"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס למצב תחלואת הקורונה ואמר כי "יש פה גם השפעה של החגים ותחילת שנת הלימודים" | על התו הירוק, אמר: "אם תהיה מגמת ירידה בתחלואה, נביא לקבינט הצעה לביטול התו הירוק באזורים פתוחים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/09/21 12:00 ח בתשרי התשפב

10,000 חולים ביממה | נחמן אש: "רואים עצירה בירידה בתחלואה"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש, לקח הבוקר (ג') חלק בדיוני ועדת החוקה והזהיר כי נעצרה מגמת הירידה בתחלואה מהימים האחרונים - נעצרה, ואמר שמקדם ההדבקה עומד סביב 1. בהמשך הודיע כי התו הירוק יבוטל בבריכות השחייה החיצוניות.

"בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים רואים עצירה בירידה ומקדם ההדבקה שעמד על 1.3 לפני שבועיים וירד מתחת ל-1 נמצא בימים האחרונים סביב 1, כך שמספר המאומתים נשאר גבוה, עם ממוצע של 8000 מאומתים, עם פיקים כמו אתמול של 10,000 חולים", אמר הפרופסור אש. 

עוד הוא עדכן בנושא התחלואה: "לצד זה לא רואים ירידה במספר החולים הקשים שעומד על סביב 700, על אף ירידה קלה ביומיים האחרונים. אם מסתכלים על החולים במצב קריטי המונשמים רואים עליה בימים האחרונים מ-150 ל-190 ואקמו עלה מ-23 ל-31".

"יש פה גם השפעה של החגים ותחילת שנת לימודים. אנחנו לא רואים עליה בתחלואה אבל אנחנו מקווים לראות בימים הקרובים המשך ירידה בתחלואה. זה כרוך בקשר בין המחוסנים ללא מחוסנים. רואים קצת האטה בחיסונים בגלל החג". 

כאמור, מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי לאחר דין ודברים, יבוטל התו הירוק בבריכות השחייה החיצוניות. "דבר ראשון אנחנו מדברים על בריכות בחוץ בגלל סיכויי ההדבקה היותר נמוכים וגם בשל כך שילדים לא מחוסנים צריכים לעשות בדיקות מדי יום וזה נטל גדול. התלבטנו לנוכח מה שתיארנו אם נכון להעביר את הבריכות מתו ירוק לתו סגול אך החלטנו לבטל את התו הירוק בבריכות החיצוניות וזה נראה לנו נכון מבחינת האיזון. זה צעד ראשוני המובא בתקנות החדשות".

דיוני הוועדה היום

דיוני הוועדה היוםצילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"אנחנו בוחנים את הכל בצורה זהירה ובעקבות השיח גם משנים החלטות"

בהמשך הדיון ביקש יו"ר הוועדה חבר הכנסת גלעד קריב, מנחמן אש לספק אמירה קונקרטית יותר בנוגע לתו הירוק ולהקלות בשטחים פתוחים. המנכ"ל אמר: "לגבי ההפרדה בין אזורים פתוחים לסגורים- הסיכון באזורים סגורים יותר גבוה מאזורים פתוחים, אבל גם במקומות פתוחים יש סיכון בוודאי במצבי התקהלויות. בזמן התקהלות באזורים פתוחים אנו מחייבים מסיכה בגלל הסיכון שקיים ולכן במצב התחלואה הנוכחי שמאוד גבוה הקבינט החליט שיש צורך בתו הירוק גם במקומות פתוחים עם התקהלויות". 

"נבחן ואם תהיה מגמת ירידה גם בלוח זמנים יותר קצר, לקראת חידוש התקנות שאפשר להקל יותר, נביא זאת לקבינט שהוא המחליט, לבטל את הצורך בתו ירוק באזורים פתוחים. אל מול הביקורת שאנחנו לא מספיק בוחנים, אנחנו בוחנים את הכל בצורה זהירה ובעקבות השיח גם משנים החלטות".