ח"כ סעיד אל-חרומי נפטר מהתקף לב

הלם בכנסת ישראל: חבר הכנסת מסיעת רע"מ שמכהן כיו"ר ועדת הפנים נפטר הלילה מדום לב כשהוא בגיל 49 בלבד | ברע"ם ספדו: "תנחומינו למשפחה ולשבט בנגב ולכל בני התנועה האסלאמית שלנו והעם הפלשתיני שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/21 07:03 יז באלול התשפא

ח"כ סעיד אל-חרומי נפטר מהתקף לב
סעיד אל-חרומי , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

במהלך הלילה ח"כ סעיד אל חרומי מסיעת רע"מ סבל מהתקף לב חמור שהביא למותו. אל חרומי היה בגיל 49 בלבד וכיהן כיו"ר ועדת הפנים. בעבר כיהן כמזכ"ל התנועה האסלאמית וכראש מועצת שגב שלום, חברי סיעת רע"ם מיהרו לספוד, ראש הממשלה בנט נמצא בחו"ל וספק אם יגיע לטקס ההלוויה של חברו לקואליציה.

בהודעה רשמית שיצאה מטעם סיעת רע"מ נכתב הבוקר: "‏הפסד והתחשבנות, ‏מרוצים מגזירת האל הכול יכול, התנועה האסלאמית במדינה והרשימה הערבית המאוחדת, אבלים על בנם הצדיק וסגנו המהולל, פרופסור סעיד אל-חרומי, לאחר שסבל מהתקף לב חמור הלילה.

‏פרופסור סעיד אל-חרומי, בנו של שכיב אל-סלאם, בנו של הנגב, בנו של החברה הערבית שלנו ושל העם הפלסטיני שלנו. הוא בילה את שנותיו בשירות נושאי הנגב כיו"ר ועדת ההיגוי הגבוהה לערבי הנגב, יו"ר מועצת השלום של שגב, נציג התנועה האיסלאמית והרשימה הערבית המאוחדת בפרלמנט ויו"ר הוועדה הפנימית של הכנסת. 

‏יהי רצון שאלוהים ירחם על סעיד המנוח היקר שלנו, ושילווה אותו בשלום, ותנחומינו למשפחה ולשבט בנגב ולכל בני התנועה האסלאמית שלנו והעם הפלשתיני שלנו. ‏אנו שייכים לאללה ולנו נחזור.‏התנועה האיסלאמית והרשימה הערבית המאוחדת".

הבאה להיכנס במפלגת רע"ם היא אימאן ח'טיב יאסין, פוליטיקאית ערבייה-ישראלית, המכהנת כסגנית יו"ר מועצת השורא של רע"ם. קודם לכן, כיהנה כחברת הכנסת העשרים ושלוש מטעם המפלגה בסיעת הרשימה המשותפת, והיא עובדת סוציאלית בהכשרתה.

יאסין היא פעילה פמיניסטית, חברת הפלג הדרומי של תנועה האיסלאמית, ובוגרת "מכון מנדל למנהיגות חינוכית", שם בחרה לעשות את ההכשרה המעשית שלה בכנסת, בוועדה לקידום מעמד האישה.

 


(סעיד אל-חרומי).