בנט נחת בארצות הברית: "לא נחיל ריבונות, נבנה בהתנחלויות"

ראש הממשלה הגיע לוושינגטון לקראת פגישתו עם ג'ו ביידן והעניק ריאיון לניו יורק טיימס | בנט התייחס לסוגיה האיראנית: "צריך לגבש קואליציה אזורית של מדינות ערב מתונות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/08/21 09:05 יז באלול התשפא

בנט נחת בארצות הברית: "לא נחיל ריבונות, נבנה בהתנחלויות"
בנט, צילום: Roni Ofer/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת הלילה בוושינגטון לקראת הפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בנט העניק לניו יורק טיימס ריאיון מיוחד ובו חשף את דעתו על סיפוח ובנייה בהתנחלויות. במערכת העיתון כינו את בנט: אדם שמשלב בין העולם הדתי והחילוני וערכו השוואה עם נתניהו.


(בנט נוחת בארה"ב).

בריאיון נשאל בנט על הסוגיה הפלשתינית. בנט אמר לא נספח שטחים ולא נקים מדינה פלשתינית, הממשלה הנוכחית לא תפתור את הסכסוך. בנט הוסיף ואמר כי ימשיך את הבניה בהתנחלויות. על התכנית האמריקאית לפתיחת קונסוליה פלשתינית בירושלים אמר בנט כי הוא מסרב לתמוך ברעיון. "ירושלים היא בירת ישראל ולא תהיה בירת של מדינות אחרות".

על הסוגיה האיראנית אמר בנט כי הנושא יהיה מרכזי בפגישתו עם הנשיא ביידן וכי הוא יציג חזון אסטרטגי חדש על איראן, שיכלול חיזוק הקשרים עם מדינות ערב המתנגדות להשפעה האזורית ושאיפות הגרעין של איראן, נקיטת פעולות דיפלומטיות וכלכליות נגד איראן, והמשך ההתקפות החשאיות על איראן, כולל "פעולות באזורים האפורים".

כתבי הניו יורק טיימס כתבו על בנט: "יזם הייטק מצליח, ראש הממשלה הראשון בישראל החובש כיפה, חלוץ בחיסון השלישי בעולם". בהשוואה לנתניהו כתבו בניו יורק טיימס: "הטון הקונסטרוקטיבי של מר בנט שונה מזה של מר נתניהו, שניהל מערכת יחסים איתנה עם ממשל טראמפ".

אתמול, רגע לפני עלייתו למטוס אמר בנט: "אני יוצא עכשיו לוושינגטון כדי לפגוש את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ידיד ותיק וידיד אמת של מדינת ישראל. ביום רביעי אני מתכוון לפגוש גם את צמרת הממשל, כולל מזכיר המדינה ומזכיר ההגנה. יש ממשל חדש בארה"ב וממשלה חדשה בישראל, ואני מביא איתי מירושלים רוח חדשה של שיתוף פעולה".

עוד משתתפים בפמליית ראש הממשלה לוושינגטון: ראש המטה לביטחון לאומי, מזכיר הממשלה, ראש הסגל של רה"מ, המזכיר הצבאי לרה"מ, היועצת המדינית ובכירים נוספים. גילת בנט, רעייתו של בנט לא טסה עם ראש הממשלה כחלק מהרצון של בנט לטוס במשלחת מצומצמת בעקבות התפשטות הקורונה.