בסביבת בנט מאשימים: "קיבלנו ירושה קשה בהקשר האיראני"

לקראת פגישת ראש הממשלה עם ביידן, שתעסוק בבלימת הגרעין האיראני, גורם מדיני בכיר תקף את יו"ר האופוזיציה. הליכוד בתגובה: "בנט משקר כמו שהוא נושם. הוא בעצמו שיבח את פעילותו העצומה של נתניהו בעניין איראן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/08/21 19:45 טו באלול התשפא

בסביבת בנט מאשימים: "קיבלנו ירושה קשה בהקשר האיראני"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחר צפוי ראש הממשלה נפתלי בנט להמריא לוושינגטון, זאת לקראת פגישתו הראשונה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שתתקיים בבית הלבן ביום חמישי הקרוב.  גורם ישראלי בכיר עדכן הערב (ב') לקראת הפגישה בין שני האישים ואמר כי נושא הגרעין האיראני, והניסיונות לבלום את התפשטות הרפובליקה האיסלאמית במזרח התיכון, יהיו במוקד השיחה.

הגורם לא היסס לתקוף את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדבר המצב שהשאיר אחריו."קיבלנו ירושה קשה מאוד מהממשלה הקודמת בהקשר האיראני", עוד פירט, "אחרי כל ההצהרות והרטוריקה איראן נמצאת בנקודה המתקדמת ביותר של תכנית הגרעין שלה. היה נתק בין הרטוריקה למבחן התוצאה''. 

בנט צפוי להציג אסטרטגיה אשר על פיה יש מרכיבים להתמודדות עם קצב ההעשרה של תוכנית הגרעין. בנוסף, לדעת בנט, חזרה להסכם הגרעין עלולה להוות טעות חמורה. עוד מטרה של הביקור תהיה להציג את הרוח של הממשלה החדשה, ואת המסר החדש של ראש הממשלה, אשר כולל מחויבות וחיבור עם שני הצדדים של הפוליטיקה האמריקאית, מתוך הידברות והקשבה. 

בנט ייפגש עם מזכיר המדינה, שר ההגנה של ארה"ב והיועצת לביטחון לאומי. הנסיעה מחר תהיה במתכונת של ביקור בזק בשל מגפת קורונה. ביום חמישי יתקיים מפגש של בנט וביידן בארבע עיניים, ובהמשך מפגש מורחב יותר בהשתתפות חברי הסגל הבכירים שמצטרפים לנסיעה.

הבית הלבן הוציא הודעה רשמית לקראת הביקור. בהודעה נכתב כי "ביקורו של בנט יחזק את השותפות המתמשכת בין ארה"ב וישראל, ישקף את הקשרים העמוקים בין ממשלותינו לבין עמנו, וידגיש את המחויבות הבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחון ישראל". עוד נאמר כי "הנשיא וראש הממשלה ידונו בנושאים קריטיים הקשורים לביטחון אזורי ועולמי, כולל איראן. הביקור יהווה גם הזדמנות לשני המנהיגים לדון במאמצים לקידום שלום, ביטחון ושגשוג לישראלים ולפלסטינים ובחשיבות הפעולה לקראת עתיד שליו ובטוח יותר לאזור".

תנועת הליכוד מסרה בתגובה: "בנט משקר כמו שהוא נושם. הוא בעצמו שיבח את פעילותו העצומה של נתניהו בעניין איראן וגער במלגלגים בהישגיו של נתניהו שאליהם הוא עכשיו מצטרף תוך הפגנת חולשה מול התקפותיה של איראן ואימוץ מדיניות מתרפסת של ״אין הפתעות״ מול ארה״ב". 

"כך אמר בנט: ״במשך כל כך הרבה שנים, לגלגו וזלזלו במדיניות העקבית שלו (נתניהו) בעניין איראן. היום העתיד של ילדינו ונכדינו בטוח הרבה יותר מאתמול ואני חושב שראוי שאותם מלגלגים ומבקרים של נתניהו בעניין האיראני, יגידו לו היום תודה רבה. ראש הממשלה לשעבר נתניהו פועל נגד האיום האיראני כבר 30 שנה והוביל את המאבק העולמי נגד הסכם הגרעין המסוכן בשעה שכל מעצמות העולם דהרו אליו". 

"אלמלא הפעולות המבצעיות, המדיניות וההסברתיות הנחושות שהוביל לאורך שנים - לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין. לעומת נתניהו, בנט נכשל בקורונה ונכשל גם במאבק נגד איראן. אם בנט היה אובססיבי לחיסונים ולביטחון ישראל במקום להיות אובססיבי לנתניהו, איראן הייתה מפסידה וישראל הייתה מנצחת"