מקורבת לעבאס והאצבע ה-61: הכירו את הח"כית הבאה ברשימת רע"מ

מפלגת רע"מ הודיעה היום בתדהמה על מותו הפתאומי של ח"כ סעיד אל-חרומי מדום לב | במקומו של חרומי צפויה לשוב לכנסת אימאן ח'טיב יאסין שזכורה כחברת הכנסת הראשונה שחבשה חיג'אב

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/08/21 08:02 יז באלול התשפא

מקורבת לעבאס והאצבע ה-61: הכירו את הח"כית הבאה ברשימת רע"מ
אימאן ח'טיב יאסין, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

במפלגת רע"מ המומים הבוקר מותו הפתאומי של ח"כ סעיד אלחרומי שנפטר מהתקף לב כשהוא בן 49 בלבד. למותו השפעה על רשימת המפלגה לכנסת וכן על הקואליציה כולה, בקואליציית 61 כל אצבע חשובה, תכירו את חברת הכנסת החדשה שצפויה להיכנס במקומו של סעיד המנוח.

אימאן ח'אטיב יאסין כבר מכירה היטב את כנסת ישראל. יאסין כיהנה כחברת כנסת בכנסת הקודמת כחברה בסיעת הרשימה המשותפת, יאסין בלטה בכנסת בזכות החיג'אב שחבשה לראשה והיא נחשבת מקורבת ליו"ר רע"מ מנסור עבאס, מה שיכול לרמז על תמיכה בממשלת בנט כמו שאר חברי רע"מ. כזכור, ח"כ סעיד אלחרומי היה מהקולות הבעייתיים ברע"מ והוא נמנע בהצבעה על הקמת הממשלה. 

אימאן ח'טיב-יאסין נולדה ב-23 באוקטובר 1964 והיא מכהנת כסגנית יו"ר מועצת השורא של רע"ם והיא עובדת סוציאלית בהכשרתה. יאסין היא פעילה פמיניסטית, חברת הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, ובוגרת "מכון מנדל למנהיגות חינוכית", שם בחרה לעשות את ההכשרה המעשית שלה בכנסת, בוועדה לקידום מעמד האישה.

ח'טיב-יאסין היא עובדת סוציאלית בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במגדר מאוניברסיטת תל אביב. היא גם בעלת הסמכה כמנהלת חשבונות 1 ו-2, למדה בקורס דירקטורים באוניברסיטת בר-אילן וסיימה קורס גישור בסכסוכים בקובנטרי, אנגליה. עסקה כ-25 שנים בעבודה סוציאלית: היא עבדה בשיקום אסירים, עם נערות במצוקה ובניהול מרכזים קהילתיים. הקימה וניהלה את המתנ"ס ביפיע במשך 14 שנה ובהמשך ניהלה גם את המתנ"ס בזמר.


(אימאן ח'טיב-יאסין).

לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושתיים יאסין הוצבה במקום ה-15 ברשימה לכנסת של הרשימה המשותפת, אך זו זכתה ב-13 מנדטים בלבד והיא נותרה מחוץ לכנסת. לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש, יאסין נותרה במקום ה-15 ברשימה המשותפת, והיא נבחרה לכנסת בשל זכיית הרשימה ב-15 מנדטים. בכניסתה ח'טיב-יאסין הפכה לאישה המוסלמית דתית הראשונה בכנסת במערכת הבחירות לכנסת העשרים וארבע התפלגה רע"ם מהרשימה המשותפת וח'טיב-יאסין הוצבה במקום החמישי ברשימתה לכנסת. בעקבות מותו של ח"כ סעיד אלח'רומי, ח'טיב-יאסין צפויה לחזור לכהן כחברת הכנסת במקומו. יאסין היא תושבת יפיע, אם לארבעה.