צפו בפרובוקציה אחמד טיבי התעמת עם לוחם גולני | בן גביר ליועמ"ש: "להעמידו לדין"

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת הגיע במהלך השבת למתחם הישוב היהודי בחברון, אך כניסתו נמנעה לאחר התערבותו של חייל גולני | יו"ר עוצמה יהודית: "תומך הטרור טיבי נוהג להפריע לחיילים. מקומו בכלא ולא בכנסת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/08/21 23:17 ו באלול התשפא

אחמד טיבי התעמת עם לוחם גולני | בן גביר ליועמ"ש: "להעמידו לדין"
טיבי. ארכיון, צילום: Jamal Awad/Flash90

במהלך השבת הגיעו חבר הכנסת אחמד טיבי עם ראש עיריית חברון תייסיר אבו סנינה, ובכירי הרשות הפלשתינית למתחם הישוב היהודי בחברון. בטרם כניסתם למתחם, אחד מלוחמי גולני המוצבים בגזרה הורה לקבוצה לעצור: "אף אחד אחד לא עובר אותי". בתגובה תקף טיבי את החייל: "אתה חצוף".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לאירוע: "לפני 20 שנה טיבי תקף חייל ויצא בזול, לא הפעם. פניתי עוד הערב למשטרה וליועמ"ש כדי לוודא שטיבי ייחקר ויעמוד לדין". ע וד הוא אמר: "חיילי ישראל פועלים במסירות למען בטחון ישראל ותומך הטרור טיבי נוהג להפריע להם ברוב חוצפתו. מקומו בכלא ולא בכנסת".

נציין כי ראש עיריית חברון הוא תייסיר אבו סנינה, מחבל שהיה בין המורשעים בפיגוע הירי בבית הדסה ב-1980. בפיגוע נרצחו 3 אזרחים ישראלים, 2 אזרחים אמריקאים, אזרח קנדי, ונפצעו 20 אזרחים נוספים. 

השבוע בהתאם להחלטת שר הביטחון בני גנץ, החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה, לאחר שנים של עיכוב. העבודות מתבצעות על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ובפיקוח קמ"ט (קצין מטה) ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי, וצפויות להימשך כחצי שנה, עד לחג הפסח. פתרון הנגשת המערה כולל בניית ציר גישה ממתחם החניות לרחבת המערה, ומעלון עם גשר שיאפשר למתפללים בני כל הדתות להגיע לאתר.

מהישוב היהודי בחברון נמסר ל"חדשות כיפה": "אנו מברכים על ההנגשה ופונים למערכת הביטחון לשמור על הצביון המקורי והאותנטי של האתר: המבנה היהודי מימי הבית השני, בסגנון החומה של הר הבית, שהפך לסמל היסטורי של קברי האבות והאימהות". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן