בציונות הדתית אישרו חוקה לקראת מפקד ופריימריז | הרב דרוקמן מונה לחבר במפלגה

מרכז הציונות הדתית אישר הלילה את החוקה החדשה ומפקד ופריימיריז מפלגתיים יצאו לדרך | מרכז המפלגה הוגדל בעשרות אנשי ונשות ציבור, בין החברים הרב חיים דרוקמן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/08/21 09:32 טו באלול התשפא

בציונות הדתית אישרו חוקה לקראת מפקד ופריימריז | הרב דרוקמן מונה לחבר במפלגה
סמוטריץ' בכינוס המפלגה, צילום: ניב מוסמן

שינוי במפלגת הציונות הדתית לאחר שעות של דיונים וזמן קצר לפני חצות, אישר אמש (א') מרכז הציונות הדתית בראשות ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ את החוקה החדשה והגדלה משמעותית של מרכז המפלגה בעשרות, אישי ונשות ציבור מהציונות הדתית.

עם אישור החוקה החדשה אושרה היציאה למפקד רחב ולפריימריז בציונות הדתית כפי שהתחייב יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ במהלך מערכת הבחירות. על פי החוקה החדשה למפקד אשר יצא לדרך בחודש הקרוב יוכלו להתפקד כל אזרח ישראלי מגיל 17 ומעלה כאשר מגיל 21 יוכל גם להתמודד לרשימה לכנסת. כל מתפקד יידרש להצהיר באמצעות חתימתו כי מזדהה עם ערכי המפלגה ומטרותיה וכי הוא אינו חבר במפלגה אחרת.

בכינוס מרכז הציונות הדתית שהתקיים אמש ב'נאות קדומים' אושרה חוקת המפלגה החדשה אשר מאפשרת את פתיחת המפלגה ל"אחדות גדולה ככל הניתן בציונות הדתית ובמחנה הלאומי. המפלגה תקדם את ערכי הציונות הדתית בכנסת, בממשלה ובקרב החברה הישראלית ותחתור להיות בית פוליטי של מי שמזהים עם ערכים אלו״".

חוקת המפלגה מציינת עוד כי "המפלגה תהא פתוחה בפני כלל הציבור הלאומי במדינת ישראל אשר מזדהה עם המפלגה ועם ערכיה ודרכה, גם אם אינו שומר תורה ומצוות באורחות חייו הפרטיים".

מרכז המפלגה אישר את הרחבת המרכז וכבר הערב אישר את צירופים של כ 70 חברים חדשים בהם זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן. לצדו הצטרפו אישי ונשות ציבור רבות בהן ראשי מערכות החינוך המרכזיות בציונות הדתית, חברי מועצות עיר, מנהלי ארגונים ומוסדות, פעילים חברתיים מרחבי הארץ, פעילי שטח מרכזים ממפלגת הבית היהודי לשעבר, ועוד.


להורדת הקובץ
(חוקת המפלגה).

עוד נקבע בחוקה כי במקביל ליציאת המפקד, תוקם ועדה ציבורית בלתי תלויה שתקבע את סדרי הבחירות הפנימיות (פריימריז) והפיקוח עליהם. הועדה תציג תוך 60 יום מהקמתה את מסקנותיה. עוד נקבע כי חברי הרשימה לכנסת יקבעו בפריימריז למעט מקום 10 אשר יבחר ע״י המרכז.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בכינוס המפלגה: "הערב הזה יזכר כערב שבו עשינו היסטוריה. ערב של שינוי, ערב של תיקון, ערב של תשובה. בערב הזה מפלגת הציונות הדתית הופכת לבית של הציונות הדתית והימין האידאולוגי כולו".

סמוטריץ' הוסיף ועקץ את בנט: "אנחנו יוצאים לדרך חדשה-ישנה. יוצאים למפקד והולכים להליך דמוקרטי מלא. ראינו בחודשים האחרונים מה קורה למפלגה ששייכת ליושב הראש שלה, שחבריה כפופים למרותו הבלעדית, ושמשרתת את מטרותיו האישיות.

כינוס המפלגה

כינוס המפלגה                                                                                                                              צילום: ניב מוסמן

מול המודל העצוב של אבדן הדרך הזה הזה אנחנו מציבים מודל של נאמנות ומחויבות לציבור ולערכיו. אני קורא מכאן לכל מי שחשובה לו מדינת ישראל כמדינה יהודית, וכמדינה ציונית וריבונית.  להצטרף אלינו ולהתפקד. להיות חלק אמיתי ושותף מלא בהקמת הבית הגדול הזה".

מנכ״ל הציונות הדתית יהודה ולד הוסיף: ״המפלגה הדתית לאומית מתחדשת ומאחדת סביב ערכיה ציבור רחב שנאמן ומחוייב לדרך.  אנו קוראים לכל מי שרוצה להיות שותף להרמת הדגלים החשובים של עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל לבוא ולהתפקד לבית האמיתי של הציונות הדתית והמחנה הלאומי. יחד ניתן את הנשמה למדינה".


(סמוטריץ' בכינוס הציונות הדתית).