הרב דרוקמן לקראת הדיון על תקציב המדינה: "איננו אזרחים סוג ב'"

זקן רבני הציונות הדתית יצא בשעה האחרונה בקריאה דחופה לראש הממשלה, לעצור מיידית כבר בישיבת התקציב ביום ראשון הקרוב את הקיצוץ הדרמטי בעולם הישיבות. "לא מדובר כאן בלוקסוס או במותרות, אלא בעצם קיומו של עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/21 20:36 יט באב התשפא

הרב דרוקמן לקראת הדיון על תקציב המדינה: "איננו אזרחים סוג ב'"
הרב חיים דרוקמן, צילום: הלל לדרמן

יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר ומבכירי רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, יצא בשעה הערב (ד') בקריאה דחופה לממשלת ישראל ולעומד בראשה נפתלי בנט, לעצור מיידית את הקיצוץ הגדול בעולם הישיבות ולתקן זאת כבר בישיבת הממשלה שתעסוק בנושא תקציב המדינה ביום ראשון הקרוב. 

"כפי שנשמע היום התקציב שצפוי להגיע ביום ראשון הקרוב לממשלה אינו כולל את הישיבות, ועשוי לפגוע באופן חסר תקדים בעולם הישיבות עד כדי סכנה לקיומו", הדגיש הרב דרוקמן בדבריו. "איננו אזרחים סוג ב' במדינה וזכותנו להתקיים בכבוד. התקיימנו בכבוד מקום המדינה בכל ממשלות ישראל לדורותיהן, ללא קשר לזהותו של העומד בראשן או להרכבן הקואליציוני ולא יעלה על הדעת שהממשלה הנוכחית עומדת להרוס את עולם התורה במדינת ישראל.

לסיום קרא הרב דרוקמן לראש הממשלה להתעשת. " אני קורא לממשלת ישראל כבר ביום ראשון הקרוב לדאוג להעמיד תקציב מתאים על מנת שהישיבות תוכלנה להתקיים ולחיות ובכבוד. לא מדובר כאן בלוקסוס או במותרות, אלא בעצם קיומו של עם ישראל. אני מקווה מאוד שביום ראשון יובא לממשלה תקציב מותאם שיאפשר את המשך קיומו של עולם התורה".