נתניהו מתחזק, בנט נחלש | סקר חדש חושף את מצב הממשלה

הקורונה פוגעת בממשלות בכל העולם ובממשלת בנט - לפיד מרגישים את הירידה באמון הציבור | סקר מהיום חושף מה מצבו של גדעון סער ויגרום לבני גנץ לחייך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/08/21 20:59 י באלול התשפא

נתניהו מתחזק, בנט נחלש | סקר חדש חושף את מצב הממשלה
בנט, צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

אמנם אין בחירות באופק, אבל בממשלה של 61, כל דבר יכול לקרות. ראשי המפלגות עוקבים בדריכות אחרי חוות הדעת הציבורית, ונראה שהקורונה מחזקת את האופוזיציה, מה עשתה הביקורת על שרת החינוך לתקווה חדשה, כל הפרטים.

סקר ערוץ 20 שנערך היום (ד') באמצעות מכון המחקר 'מאגר מוחות' בשיתוף הפרופסור יצחק כ"ץ נראה כי במידה והממשלה תיפול ויערכו היום בחירות, יו"ר האופוזיציה מתחזק וראש הממשלה נחלש ומגמת ההתחזקות של בנט בסקרים נבלמת.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, זאת הייתה חלוקת המנדטים: הליכוד מתחזק: 32, יש עתיד: 18, כחול לבן עולה גם היא: 11, ש"ס: 8. ימינה: 7. ישראל ביתנו: 7. הציונות הדתית: 7. יהדות התורה: 7. העבודה: 7. מרצ: 6. הרשימה המשותפת: 5. רע"מ: 5. תקווה חדשה נמחקת לחלוטין ולא עוברת את אחוז החסימה.

"מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה" נשאלו האזרחים בסקר ונתניהו הוביל. בשאלת ההתאמה, נתניהו זכה ל-47%. לפיד 24%. בנט 13%. גנץ 10%. סער 6%.

על תפקוד הממשלה מול משבר הקורונה והגל הרביעי שמכה בעצמה בישראל ענו הנשאלים: גרוע מאוד: 40%. בינוני: 34%. טוב- טוב מאוד: 26%.

בין ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה הוחלפו היום האשמות. בנט מסר היום הצהרה לתקשורת ואמר כי ממשלתו סגרה וטיפלה במחדל נתב"ג. בתגובה תקפו בליכוד ואמרו כי: "בנט סירב להיענות לקריאתו של נתניהו, התעכב 6 שבועות ובזבז זמן יקר בהבאת החיסון השלישי שנתניהו הזמין מראש לישראל. נתניהו אמר שלא צריך לחכות לארה״ב וקרא להביא את החיסון השלישי כשהיו חולים בודדים ובנט נזכר להביא את החיסון כשהיו כבר כ-2200 חולים. העיכוב והכישלון של בנט עלה במאות חיי אדם ובעשרות אלפי חולים. בנט - אפס בקורונה, אפס במנהיגות".


(בנט במסיבת העיתונאים).