נגמר החופש | סקר חדש חושף: מה באמת הציבור חושב על בנט

ראש הממשלה נפתלי בנט סופג ביקורת רבה על החופשה שלקח בסוף השבוע האחרון וניהול משבר הקורונה, וכעת הציבור אומר את דברו | ומה חושבים הישראלים על שרת החינוך יפעת שאשא ביטון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/08/21 22:07 ז באלול התשפא

נגמר החופש | סקר חדש חושף: מה באמת הציבור חושב על בנט
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

משבר הקורונה החריף ומספר הנפטרים הגבוה מביא אזרחים רבים לבקר את ראש הממשלה נפתלי בנט, בסקר שהתרחש הערב נחשפה דעתם של הישראלים על בנט, נתניהו, שרת החינוך שאשא ביטון וסגר בחגי תשרי. הבאנו לכם את כל הנתונים המפתיעים.

הערב פורסם סקר חדשות 13 ופרופסור קמיל פוקס בו נשאלו הישראלים במגוון סוגיות בוערות סביב הנגיף הקטלני. על השאלה האם צריך סגר בחגים? ענו הישראלים: לא צריך 52%, צריך 35% ולא יודע 13%.

בשאלה "מה דעתך על תפקודו של רה"מ בנט"? ספג בנט מפלה קשה, הנתונים הראו כי: מאוד לא שבע רצון 35%, לא כל כך שבע רצון 20%, די שבע רצון 27%, מאוד שבע רצון 6% ולא יודע 12%. גם בשאלת הטיפול במגיפה בנט המשיך להפסיד לנתניהו כאשר 45% חשבו שנתניהו מטפל טוב יותר במשבר הקורונה לעומת 26% לבנט. 29% ענו לא יודע.
 
על האמירה  "להכיל את המתים" של השרה שקד שהציתה סערה, 57% סברו כי מדובר בהתבטאות אומללה, 26% חשבו שהאמירה מוצדקת, ו17% ענו לא יודע.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בלתי מספיק.                                                              צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

על שנת הלימודים המתקרבת נשאלו הישראלים "האם יש לפתוח את שנת הלימודים בזמן או לדחות אותה לאחרי החגים"? הנתונים הראו כי לדחות לאחרי החגים קיבל 50%, לפתוח ב-1 בספטמבר 41%, לא יודע 9%. על סוגיית החיסונים בבתי הספר 59% תמכו בחיסונים בבתי ספר, 29% התנגדו ו-12% ענו לא יודע. לסיום נשאלו הנסקרים: "איזה ציון מ-1 עד 10 היית נותן לשרת החינוך שאשא ביטון"? בממוצע קיבלה השרה 4.8%.

מוקדם יותר היום ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר בבית החולים איכילוב, בת"א. ראש הממשלה ביקר במחלקה הפנימית ובמחלקת הקורונה, מלווה במנכ"ל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, ראש פרויקט "מגן אבות ואמהות", פרופ' נמרוד מימון, פרופ' עידית מטות, רופאה בכירה במטה הקורונה באיכילוב, ואנשי הצוות הרפואי.


(בנט מבקר באיכילוב).

בתום הביקור אמר בנט: "גל הדלתא שוטף את כל העולם כרגע, וגם את מדינת ישראל. מדינת ישראל ניצבת בפני שיא התחלואה בשבועות הקרובים, לכן היה חשוב לי להגיע לכאן, לאיכילוב, למחלקה הפנימית, למחלקת הקורונה, ולחזק את עובדי הקו הראשון, אלו צוותי הרפואה בפנימיות ובמחלקות הקורונה בישראל. אנחנו סומכים עליכם, אנחנו מאמינים בכם ולקרב הזה אנחנו יוצאים ביחד".

בנט הוסיף: "מחר אנחנו מתכוונים לעבור כבר את רף מיליון המחוסנים בפעם השלישית. אנחנו פותחים עשרה מרכזים במהלך היום בכל רחבי הארץ. אנחנו מעמידים אותם לרשות אזרחי ישראל, היחידים בעולם שיכולים להתחסן בפעם השלישית. מכאן אני קורא לכל אזרח ישראלי מעל גיל 50: צאו להתחסן, היום. אי התחסנות בפעם השלישית היא סכנת חיים. גשו למרכזי החיסונים, גם בלי תור, בכל קופות החולים, ויקבלו אתכם. צאו עכשיו.

אנחנו יכולים לנצח את מגפת הקורונה עם שני כלים עיקריים: המסכות - הן עובדות, והחיסונים. לכן, צאו להתחסן, גם בלי תור, ועטו מסכות בכל מקום. מי שמתחסן מציל עוד עסק, מי שמתחסן מונע מעוד ילד לשבת שנה מול הזום, מי שמתחסן שומר על הבריאות של כולנו ועל העתיד הכלכלי של כולנו. לכן, צאו להתחסן ועטו מסכות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן