דרישה לימינה ותקווה חדשה: הסדרת ההתיישבות הצעירה כתנאי במו"מ הקואליציוני

לאחר הפרסומים בדבר הסדרת יישובים בלתי חוקיים של בדואים בנגב, פורום ההתיישבות הצעירה יצא בקריאה להכניס את ההסדרה כתנאי במו"מ הקואליציוני של ממשלת השינוי: "לא מדובר בשיקול של ימין או שמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/21 15:08 כא בסיון התשפא

דרישה לימינה ותקווה חדשה: הסדרת ההתיישבות הצעירה כתנאי במו"מ הקואליציוני
צילום: פלאש 90

המו"מ המתנהל היום (ג') בין המפלגות אשר מנסות להקים את ממשלת השינוי בראשות נפתלי בנט, לא גרם לאדישות בקרב פורום ההתיישבות הצעירה, שמנסה להכניס את הסדרת היישובים הצעירים כתנאי במשא ומתן להקמת הממשלה. 

קריאה זו באה בעקבות הפרסום בדבר ההישגים המשמעותיים של מפלגת רע"מ בתהליך ההסכם הקואליציוני, אשר כוללים, בין היתר הפסקת כל ההליכים כנגד הבניה הבלתי חוקית של בדואים בנגב. כמו כן, ביטול הרשות להסדרת התיישבות הבדואית בנגב, הכשרת מספר יישובים בלתי חוקיים של בדואים ובמקביל הכשרת הבניה הלא חוקית בשאר הישובים. 

במכתב ששיגרו ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, ביקשו מנהיגי הפורום להציב את הסדרת ההתיישבות הצעירה בראש סדר העדיפויות בתהליך המו"מ הקואליציוני. 
בהתיישבות הצעירה בטוחים כי הסדרת ההתיישבות לא יכולה להיות עוד ויתור למען שקט פוליטי, זהו צעד הומניטרי בסיסי, המסדיר את חיי היום יום של 20,000 תושבים, ושאין בזכות מנהיגי ימין לדחות אותו, קל וחומר לא למחוק אותו כליל.

עוד הוסיפו בפורום, כי לא מדובר בשיקול של ימין או שמאל, אלא ערך בסיסי שרוב מוחלט של חברי הכנסת תומך בו. לא מדובר בוויתור אלא בקונצנזוס, ועל כן מדובר בתנאי הכרחי להקמת ההמשלה.

"לא ייתכן שנבחרי הציבור מרע"מ דואגים לאנשיהם ואילו נבחרי הציבור של אנשי ההתיישבות בממשלה לא יעמדו על רגליהם האחוריות וידרשו את הסדרת ההתיישבות הצעירה. כל ממשלה שבנט וסער חברים בה ולא תסדיר את ההתיישבות הצעירה, אינה מוצדקת. ויתור על הסדרת ההתיישבות הצעירה במשמרת שלהם תהיה חטא לדורות שייזכר לשנים רבות וספק אם ניתן יהיה לתקנו". 


(ארכיון)