הרפורמה בחקלאות: בקואליציה תוקפים את ליברמן

ליברמן דוחף לרפורמה בחקלאות באמצעות השר עודד פורר אבל השותפים בקואליציה מתנגדים בתוקף. אחרי התנגדות כחול לבן בעבודה נפגשו עם נציגי החקלאים ואמרו: "לא ניתן לזה לקרות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/07/21 19:23 יז באב התשפא

הרפורמה בחקלאות: בקואליציה תוקפים את ליברמן
ליברמן ופורר מציגים את הרפורמה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בשבוע שעבר הציגו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר רפורמה גדולה ביבוא תוצרת חקלאית לארץ. לפי הרפורמה תצומצם הרגולציה לייבוא פירות וירקות באמצעות אימוץ תקינה אירופאית, כתוצאה מכך, צפויה הגדלה משמעותית של מגוון המוצרים וירידת מחירים. אבל השותפות הקואליציוניות מאיימות כי יתנגדו לרפורמה שתעלה להצבעה כחלק מחוק ההסדרים.


(ליברמן ופורר מציגים את הרפורמה).

סיעת העבודה נפגשה היום עם נציגי המרחב הכפרי והחקלאים אשר צפויים להיפגע מייבוא פירות וירקות ואמרו: "לא ניתן לזה לקרות". גם יו"ר המפלגה מירב מיכאלי התבטאה נגד הרפורמה אותה מקדמים בישראל ביתנו ואמרה: "מפלגת העבודה מחויבת כמו מאז ומעולם להתיישבות העובדת, לחקלאים, לחקלאיות ולחקלאות. במשבר הקורונה האחרון נזכרנו שוב כמה זה חשוב שנהיה מסוגלות ומסוגלים לספק לעצמנו את המזון שלנו, השמירה על החקלאות והמאבק ביוקר המחיה עובדים יד ביד ואנחנו נשיג אותם בדיאלוג".

גם בכחול לבן מתנגדים למהלך, אלון שוסטר, שר החקלאות לשעבר, הביע ביקורת ואמר כי: "ראוי שמדינת ישראל תראה לנגד עיניה את האינטרס הציבורי בשמירה על החקלאות הישראלית ביחד עם הדאגה למחירים סבירים לצרכן".

ליברמן ממשיך לקדם את הרפורמה ואמר היום: "אני רוצה לברך את שר החקלאות על ההחלטה האמיצה להוביל רפורמה שהיא קודם כל תחזק את החקלאים במדינת ישראל ותהיה כלי חשוב במאבק ביוקר המחייה. הנושא הוא קריטי לכולנו. אדוני שר החקלאות תודה על העבודה המאומצת העמוקה והאמיצה שעשית".

שר החקלאות אמר אתמול על הרפורמה אות ההוא מקדם: "פרי לכל ילד, ענבים, אפרסקים ומנגו, לא צריכים להיות פירות לעשירים בלבד. אין סיבה שביולי ענבים יעלו 24.9 ש"ח לקילו. נשנה את המצב שבו משפחה מתלבטת האם לקנות פירות קיץ או לא. כשהרפורמה תושלם כל ילד ישראלי יאכל יותר פירות, בפחות כסף".