שוב איתכם: שאשא ביטון הצביעה נגד התו הירוק "מה זה הטירוף הזה"

מאחורי ההחלטות של קבינט הקורונה מסתתרת סערה פוליטית. השרים התעמתו ושאשא ביטון שוב תקפה את התנהלות ממשלתה: אתם מענישים אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/21 22:31 יג באב התשפא

שוב איתכם: שאשא ביטון הצביעה נגד התו הירוק "מה זה הטירוף הזה"
שאשא ביטון, צילום: Hadas Parush/Flash90

קבינט הקורונה אישר הגבלות נוספות על נתב"ג והודיע על חזרתו של התו הירוק. הדיון הארוך בקבינט גרר מספר עימותים בין השרים הבכירים בממשלה. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הצביעה נגד החלטת הקבינט וביקשה ממרד הבריאות יותר נתונים.

שאשא ביטון תקפה את ההחלטה לפיה לא מחוסנים מעל גיל 12 ישאו בעלויות הבדיקות ואמרה: "מה זה הטירוף הזה לתת לילדים בגיל 12 ו-13 לשלם על בדיקות. אני לא מוכנה שילדים ישלמו על בדיקות. אתם מענישים אותם". ביטון הוסיפה: "יש אירועים כמו בר מצווה ובת מצווה, והילד צריך ללכת לעשות בדיקה על חשבונו? יש ילדים מעוטי יכולת שלא יהיה להם כסף לעשות את הבדיקה ואז מה יקרה? הם לא יגיעו לאירועים האלה ואז גם אחרים לא יגיעו לבר מצווה שלהם בתגובה. הממשלה בעצמה מייצרת טירוף. אם הממשלה מחליטה להטיל גזירה שתיקח אחריות ותממן".

ראש הממשלה נפתלי בנט ענה לשרה ואמר כי: "השיקול שלנו הוא לא רק אפידמיולוגי, אלא גם לדחוף אנשים להתחסן"

שרת החדשנות והמדע אורית פרקש הכהן מתחה גם היא ביקורת ואמרה: "אם הרציונל הוא התקהלויות מסוכנות ושלא פוגעים בעסקי הילדים שרק חזרו לפעול אז יש לוודא שהעיקרון נשמר. ששמורות טבע מוחרגות, בריכות שחייה. וגם מה ההיגיון בחדרי כושר שרק לאחרונה חזרו לפעול?".

שר הבריאות ניצן הורוביץ ענה ואמר: "אנחנו צריכים לאשר את התו הירוק, בלי להיכנס עכשיו למקומות ספציפיים כמו בריכות וחדרי כושר". שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הגיבה: "אז ששר הבריאות יסביר רגע את ההבחנה".


(הצהרתו של בנט לאחר התכנסות הקבינט).