חוזרים אחורה התו הירוק חוזר | מדינות נוספות אסורות לטיסה

אחרי זמן ארוך שלא התכנס, קבינט הקורונה נועד שעות ארוכות והכריע על הגבלות חדשות. הקבינט אישר את חזרתו של התו הירוק אחרי שבמשרד הבריאות הפעילו לחצים. הוטלו הגבלות נוספות על נתב"ג

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/07/21 16:21 יג באב התשפא

התו הירוק חוזר | מדינות נוספות אסורות לטיסה
בדיקת תו ירוק , צילום: Miriam Alster/Flash90

לאחר תשעה ימים שבהם לא התכנס ובצל העלייה בתחלואה, קבינט הקורונה התכנס היום (ה') והכריע בעניין הטלת הגבלות נוספות על הציבור במטרה למנוע את התפשטות התחלואה של וריאנט הדלתא. 

הקבינט הכריע כי התו הירוק חוזר לישראל ויחול על כל התכנסות של מעל מאה איש. מדובר בהגבלות חדשות ובעלות משמעות בניגוד ל"תו השמח". משרד הבריאות דורש הגבלות גם על התכנסויות בשטח פתוח. כמו כן, בקבינט הכריעו כי ארבע מדינות נוספות מוכרזות כמסוכנות לנסיעה ודורשות אישור מיוחד בכדי לטוס אליהם.

ההגבלות החדשות:

  • אירוע עד 100 משתתפים: אין מגבלות.
  • אירועים מעל 100 משתתפים במקום סגור או פתוח: כניסה למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית שהינם מגיל 12 ומעלה.
  • אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה יהיו תחת הגבלות התו הירוק. 
  • החל מיום א׳, 08 באוגוסט 2021, ל׳ באב תשפ"א, הבדיקות ללא מחוסנים יהיה על חשבון הנבדק (למעט מנועי חיסון), ויבוצע במתחמי בדיקה ייעודיים שייפרסו ברחבי הארץ.

אירועי ה"תו השמח" חתונות, ומסיבות מחייבים הצגת אישור לכל הגילאים.

 המתווה לכניסה ויציאה מן הארץ:

  • הומלץ להרחיב את רשימת המדינות האדומות כך שיתווספו אליה המדינות הבאות: בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה. הדבר יובא לאישור הממשלה וייכנס לתוקף החל מיום ו', 30 ביולי 2021, כ"א באב תשפ"א.
  • הטיסה למדינות אדומות תמשיך להיות אסורה, למעט באישור של ועדת החריגים.
  • מחוסנים – יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד.
  • מחוסנים - יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ישמרו בידוד למשך 7 ימים ולאחר קבלת  תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי, ישוחררו מבידוד.
  • ההבחנה בין המחוסנים ללא מחוסנים התקבלה לנוכח המלצת משרד הבריאות והמומחים החיצוניים, לפיה החלת התו הירוק עשויה לשפר את מצב התחלואה. בנוסף, הוחלט כי חשוב לתמרץ את אזרחי ישראל הלא מחוסנים שהינם בני חיסון ולייצר בידול בין האוכלוסיות המחוסנות והלא מחוסנות בשגרת יומן.

הבוקר התראיין מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, לכאן ב'. "אני מבין שההנחיות שלנו מורכבות ומשתנות. זה ברור שחלק מהציבור לא איתנו", התייחס למחדל נתב"ג, "אני אומר לא לטוס לחו"ל ואנחנו רואים את הנתונים בשדה התעופה. אנחנו מנסים לעשות משהו מידתי. אנחנו כן עושים צעדים מידתיים כי אנחנו מונעים נסיעה למקומות מסוכנים, עושים בדיקות ומקפידים על הבידוד. צריך להקפיד עליו" .

"אנו מנסים לנהל את הסיכון באופן מידתי. אפשר לעצור את הנסיעות לכל מדינות העולם לא לצרכים חיוניים אבל לא יסכימו איתנו. צריך משהו שאפשר לחיות איתו".

באשר לחיסונים, אמר אש כי "החיסון עובד, הוא מגן. לאורך הזמן ייתכן שיעילותו יורדת אבל עדיף להיות מחוסן. מה שהספיק עבור הווריאנט הקודם לא מספיק עבור זן הדלתא. צריך לגרום לאנשים לבוא להתחסן. יכול להיות שנצטרך להתחסן אחת לחצי שנה, להתחסן בתדירות יותר גבוהה ממה שהיינו רוצים, לתת מנה שלישית. החיסונים הם הפתרון. המחשבה של עדיף לי לא להתחסן היא לא נכונה"
בדיקה ראשונית יום יומיים ומקיפה שבוע. כל מי שנדבק היום זה בזן הדלתא". 

לאחר שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר, אמר אש כי :"אני מכבד את דעתו של נתניהו, אבל ההחלטה היא של גורמי המקצוע. הקשר שלנו עם מודרנה ופייזר הוא ישיר - אנחנו לא צריכים את הסיוע הזה".

חודשיים לפני ראש השנה, ציין המנכ"ל את נסיעת החסידים לאומן בחג ואמר: "השיקולים שלנו יהיו לפי הנתונים. זו נסיעה מרוכזת עם אנשים שמרוכזים באותו מקום וצריך לחשוב אם רוצים שגם שם יהיה תו ירוק כמו אצלנו".

משרד הבריאות צפוי לבקש להרחיב את רשימת המדינות האסורות ולהחזיר את הגבלות התו הירוק על כל המקומות בהם יש התקהלות של מעל 100 איש, כשברקע מספר המאומתים ביממה ממשיך לטפס ולהכפיל את עצמו בכל עשרה ימים.

מחלוקת משמעותית ביותר ישנה בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות לבין חברי הקבינט. מרבית השרים חושבים כי החלטה לחייב בבידוד את כלל השבים מחו"ל איננה צודקת. קו המחשבה של משרד המשפטים הוא שהחלטה מהסוג הזה תתקשה לקבל אישור משפטי כי היא גורפת מדי ואינה מידתית. 

שר הבריאות ניצן הורוביץ דיבר אתמול על היערכות משרדו בהתפרצות החדשה של הווירוס, והתייחס גם לשנת הלימודים הצפויה להיפתח בעוד למעלה מחודש. "אנחנו נערכים לפתוח אותה כסדרה - זו מטרתנו", אמר. 

הורוביץ הסביר בהמשך כיצד: "יותר בדיקות פחות הגבלות. נקים מערך בדיקות שיאפשר לכולם להיבדק על חשבון המדינה". הורוביץ הוסיף כי "מתחילת הקורונה מדברים על בדיקות מהירות, כשנכנסתי לא הבנתי איך הדבר לא קרה עדיין, ואכן בשבוע הבא תהיה פריסה של עמדות בדיקת מהירות, שיופעלו ע"י מד"א וחברות אחרות, ובמקביל ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת ערכות לבדיקה עצמית".

זן הדלתא של נגיף הקורונה התפרץ בארץ לאחר שהגיע מחו"ל ויצר מאות שרשראות הדבקה. משרד הבריאות פרסם אתמול כי 150 מאומתים מתוך סך המאומתים שנמצאו אתמול חזרו מחו"ל. יוון מובילה את הרשימה עם כ-35 חולים ששבו מהמדינה, אחריה ארצות הברית וקפריסין עם 15 חולים כל אחת, 12 מטורקיה, 10 מגאורגיה, 5 מבריטניה, 4 מאיטליה, 3 מגרמניה ובולגריה ושניים מפרו, צרפת, הונגריה, הולנד, טנזניה, אוקראינה ומצרים.

על פי נתוני משרד הבריאות, 1,336 מאומתים חדשים התגלו אתמול מתוך 77,512 נבדקים לגילוי הנגיף. נכון לעכשיו ישנם 72 חולים שמצבם מוגדר קשה, 15 מונשמים, 6,455 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. 5,752,261 מתחסנים מנה ראשונה. 5,270,113 מתחסנים מנה שנייה.


(ישיבת הקבינט הקודמת).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן