מנכ"ל רגבים: לא מתנגד להקמת יישובים חדשים לבדואים

ראשי שדולת ארץ ישראל סיירו היום בנגב. בשדולה סקרו את הבניה הבדואית הבלתי חוקית המשתוללת וההיעדר מופקר של המשילות בנגב: "באנו ללמוד איך מסדירים ולא מפקירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/21 16:04 יג באב התשפא

מנכ"ל רגבים: לא מתנגד להקמת יישובים חדשים לבדואים
חברי הכנסת בסיור, צילום: שדולת א"י

סיור ראשון של שדולת ארץ ישראל החדשה את הסיור הראשון קיימה השדולה היום (ה') כשברקע דרישות התנועה האיסלמית להדיח מתפקידו את מנכ"ל הרשות לפיתוח ההתיישבות בנגב , זאת אחרי שדרישתה להעביר את הרשות למשרד הרווחה נענתה.

חברי הכנסת שלוו ע״י תנועת רגבים וחברי הוועד להצלת הנגב פתחו את הסיור בעומר ובמפגש עם ראש המועצה פיני בדש לאחר מכן ביקרו במוקדי הבניה הבדואית הבלתי חוקית בחורה, לקיה, אבו תלול וסייד כשמלווים אותם בניתוחי עומק מנכ״ל רגבים מאיר דויטש ומנהל הפעילות יכין זיק.

חברי השדולה אמור כי באו ללמוד ״כיצד צריך להסדיר את הבניה הבלתי חוקית כראוי ולא להפקיר״ וכן דנו הבחיזוק ההתיישבות היהודית בנגב ובהסדרתה, בחירן, בתכנית מבואות ערד, ובתכנית ניצנה. חברי השדולה הוסיפו כי בכוונת השדולה לפעול בנושאים אלה כבר בימים הקרובים, הן בועדות הכנסת והן בפניות לשרי הממשלה

ח"כ יואב קיש: שנים רבות מדינת ישראל לא הצליחה למנוע את השתלטותם הבלתי חוקית של הבדואים בנגב. החשש הגדול הוא שהממשלה הנוכחית תמסור את המפתחות לשליטה בנגב לשותפים הקואליציוניים, רע"מ וסעיד אלחרומי. השתלטות הבדואים על קרקעות המדינה היא אתגר לאומי אמיתי לישראל ונעשה כל שביכולתנו בשדולה ובכנסת- על מנת לפתור את המצב המסוכן ולפתור את בעיית ההשתלטות הבלתי חוקית.
 
ח"כ אורית סטרוק: ״סיור השדולה לנגב נועד ללמוד מקרוב  את נושא הסדרת הבדואים, כדי לוודא שטעויות-עבר לא יחזרו, ולא נקבל פייק-הסדרה שהיא למעשה הפקרה. השדולה תעמוד על כך שבכל החלטת ממשלה על הסדרה יובטח מראש שהקרקעות למגורים לא יהיו בשום אופן קרקעות עם תביעות בעלות, ושיובטח מראש שהפזורה תתכנס לתןך השטח שיוסדר. כל תכנית אחרת היא תכנית להפקרה ולא להסדרה.  גם בעיית המשילות בנגב זועקת ומחייבת טיפול, וגם הצורך הדחוף לחזק ולהסדיר את ההתיישבות היהודית בנגב.

מנכ"ל רגבים מאיר דויטש: ״אנחנו לא מתנגדים להקמת יישובים חדשים לטובת האוכלוסייה הבדואית בנגב. אנחנו כן אומרים שאת אותם יישובים צריך להקים בשכל , בצורה כזאת שהקרקעות באמת יחזרו לידי המדינה. צריך לעשות את זה בצורה כזאת שהיישובים האלה אכן יוקמו שיהיה אפשר לפתח את המגרשים, לייצר מתקנים לביוב ולוודא שהאוכלוסייה שגרה בפזורה מסביב ליישובים החדשים האלה, אכן בסוף התהליך ייכנסו ליישוב הזה."

ח״כ מיקי זוהר: ״הגיע הזמן לעשות סוף למערב הפרוע ששוכן בנגב. לתושבי הדרום מגיע להסתובב בתחושת ביטחון בדיוק כמו לתושבי המרכז״

ח״כ אמיר אוחנה אמר: ״אחד הסממנים הראשונים של ריבונות במדינה מתוקנת זו השליטה על הנדלן. בסיור שקיימנו הדבר האחרון שאפשר לומר הוא שיש פה שליטה על הנדלן. יש פה השתוללות פרועה של אזרחים פורעי חוק שתופסים שטחים. בתפקידי השר שמילאתי היה שיא של הריסת מבנים בלתי חוקיים. אני קורא לממשלה הזו לטפל ביתר שאת בבעיית הבניה, לא לוותר ולא להכנע אפילו למנסור עבאס ולסעיד אל חארומי״.

ח״כ איתמר בן גביר: ״כל הווילות והטירות בנגב עושות חשק לבוא לגור בחורה, בלקיה, אבל מה שבאמת מרתיח זה שכל הבניה היא לא חוקית. מצפצפים על מדינת ישראל ואנחנו ממשיכים להיות פראיירים של פורעי החוק האלה שמשתלטים לנו על הנגב״

ח״כ יום טוב כלפון מימינה: ״המצב שנוצר בשנים האחרונות בנגב דורש טיפול מיידי. הסדרה, פיקוח, משילות.  שדולת ארץ ישראל היא השדולה הראשונה אליה ביקשתי להצטרף עוד ביום ההשבעה שלי לכנסת. בעניין ארץ ישראל אין קואליציה ואין אופוזיציה. בעיניי, ארץ ישראל מעל הכל, ואני מאוד גאה להיות נציג הקואליציה בשדולה היום״.

ח״כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית: ״שר בממשלה שיחליט על "הסדרת" ההתיישבות הבדואית בנגב בלי להכיר את מחדלי ההסדרות הקודמות ואת המציאות בשטח, יהיה שותף מלא באובדן שטחי הנגב ולסכנה אסטרטגית למדינת ישראל.״

יו״ר החטיבה להתיישבות, ישי מרלינג: ״החטיבה להתיישבות רואה בנגב נכס אסטרטגי של מדינת ישראל.  על שולחנה של החטיבה מונחות מספר תכניות שנוגעות לאיזור, לפיתוח שלו, להקמת יישובים בו ולהפיכתו לאיזור חי ומשגשג.  אם לא נפתח את הנגב אנו עלולים לאבד אותו. עדיין לא מאוחר לתקן, אבל חייבים להתחיל לפעול עכשיו״.