סטרוק: "להוסיף את יום הנכבה יחד עם חגי ישראל"

במהלך ועדת חוקה הגישה יו"ר סיעת הציונות הדתית שתי הסתיגויות, האחת לכלול את יום הנכבה ויום האדמה ביחד עם חגי ישראל. והשנייה לאפשר לחבר כנסת כמו שיקלי לפרוש מסיעה שהפרה את הבטחותיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 12:49 כה בתמוז התשפא

סטרוק: "להוסיף את יום הנכבה יחד עם חגי ישראל"
ח"כ אורית סטרוק , צילום: יצחק וויס

אמש (א') בוועדת חוקה יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק העלתה הסתיגויות ומבקשת בהסתיגות הראשונה לכלול את יום הנכבה ויום האדמה ביחד עם חגי ישראל. סטורק מכנה את הימים הללו כ"מועדי ישמעאל" כדי להבדילם מחגי הדת המוסלמית כמו הרמדאן וחגים מוסלמיים אחרים.

"מנסור עבאס זה רק תרמית שהאירוע שלו זה אירוע מוסלמי" תקפה סטרוק בוועדה, "באמת האירוע שלו זה אירוע לאומני, הוא רוצה להפוך את מדינת ישראל למדינת שני לאומיה". בהסתיגות השניה אמרה סטרוק: "אתם מציעים בניגוד למה שהבוחרים הצביעו לתת לחברי כנסת להתפצל מסיעותיהם".

סטרוק הכווינה את דבריה בעיקר כנגד סיעת ימינה וח"כ עמיחי שיקלי: "קם חבר כנסת אחד ויחיד והחליט שהוא נאמן לבוחרים שלו אני מבקשת לכל הפחות לתת לעמיחי שקלי לפרוש מהמפלגה הנוכלת שלכם ולהיות נאמן לבוחריו ולהקים סיעת יחיד". עוד תקפה: "הממשלה הזאת לא יכולה אפילו להעביר חוק מאוד בסיסי כמו חוק האזרחות. זאת ממשלה שהפרה פעם אחר פעם את הבטחות הבחירות שלה ואין לה זכות קיום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן